Bad och blåbärsplock

Som jag skrev förra gången blev vi ett stort gäng som åkte till Gustavsvik i Örebro. Simone följde också med! Det var en rolig och fartfylld dag, men jag blev allt lite besviken när vi kom dit. Trodde att det skulle vara mycket större än vad det var! Allt var liksom hoptryckt på en liten yta, men de hade roliga vattenruschkanor! Så jag antar att det kompenserade lite grann i alla fall. Jag vågade faktiskt åka båda två - lite stolt är man ju! Så hade de något som vi kallade för forsen, det var en vattenruschkana som vattnet verkligen forsade fram i. Man sögs tag det första man gjorde. Både rolig men farlig måste jag nog säga. Den gick liksom i etapper, där man kunde välja att fortsätta eller kliva av. Sista biten ner var farligast, vet inte hur många gånger jag vara nära att vridas runt baklänges och slå i huvudet i stenkanterna! Ett tips, fixa till slutet på banan så man kan åka där säkert. Det var ju små barn som åkte i den också! Efter vår fartfyllda dag på Gustavsvik ömmade vänstra låret eller typ höften, det var ju inte bara en gång som jag åkte in i stenväggen med en smäll.

På vägen hem var det meningen att vi skulle stanna och äta mat, men det verkade visst vara svårare än vad vi hade räknat med... Alla kunde inte komma överens. Det hela slutade med att vi stannade i en liten stad som hette Pålsboda där vi intog lite mat på gamla hederliga Sibylla. Alla blev mätta och glada och vi kunde sedan fortsätta vår hemfärd.

Jag och Simone var föresten de enda som kom ihåg att Rickard fyllde år just den dagen! Inte ens hans egen mamma och pappa hade kommit ihåg det, de påstod att de inte kom ihåg det eftersom vi firade honom i söndags. Stackaren låg och väntade på morgonen att någon skulle komma med frukost på sängen men vad hände då. Hans mamma, min faster alltså, kom in och drog upp rullgardinen och sa åt honom att stiga upp eftersom vi skulle åka till Gustavsvik! Fy vad elakt! Skulle någon glömma bort mig på min födelsedag skulle jag bli riktigt besviken och förbannad. Jag menar det handlar ju bara om en dag på hela året, och det är inte mycket begärt inte...

Det var den dagen det. Hoppas på att träffa Simone snart igen, vi ses allt för sällan! Får se till att ta mig i kragen och höra av mig till henne oftare.

Igår var det en riktig slappis, tråkig, jobbig dag. Fick i mig alldeles för lite mat eftersom jag trodde att i skulle äta middag ganska tidigt. Till den saken hör kanske att jag var en riktig sjusovare. I alla fall, detta ledde i sin tur till riktigt illamående och ont i huvudet. Visste inte vart jag skulle ta vägen så dåligt mådde jag... Efter lite mat i magen mådde jag slutligen bättre och jag och mamma spelade Mario på pappa gamla eller snarare antika tv-spel. Vet inte varför men jag fick sådan lust att spela det igår. Dock tröttnade vi ganska fort båda två. Nintendo Wii är såå mycket roligare!!! Hörde föresten att Jennifer hade skaffat sig det också! Roligt roligt!

Blev ingen utebio för mig igår heller. Sassa och Tobbe ville inte gå när inte Becca och Nockis skulle gå. Nockis hade visst fått något krampanfall och slutat andas på väg hem från Ullared - låter riktigt obehagligt. Tur i oturen var de nära Linköping och fick tydligen in honom på sjukhuset där. Hoppas att allt blir bra med honom nu, krya på dig Nockis! I alla fall, Effi och de andra skulle inte heller gå på utebion och jag ville ju inte precis gå själv. Sassa bjöd hem mig till henne så vi såg på Linas kvällsbok hemma istället. Boken var dock mycket roligare än filmen, blev aningen besviken. Men så är det väl alltid med böcker och filmer.

Nu sitter jag här och ska väl se till att få ändan ur vagnen och hjälpa till lite här hemma. Sedan ska mamma tvinga ut hela familjen i blåbärsskogen för att plocka blåbär - jippi. Not. Jaja, får väl se till att göra något som hon vill också ibland men bara ibland hehe* Väntar fortfarande på min mobil som jag beställt från Internet, den kommer ju aldrig. Ska maila dem imorgon och fråga. Annars ska jag ringa till dem på måndag och fråga vart min mobil har tagit vägen!? De råkar ju givetvis ha stängt telefonverksamheten just den här veckan också. Argh vill ha den nu!!!



Hej svejs blåbärsfejs! // E


Kommentarer
Postat av: Joseeeeeefina

Skriv och klaga lite på kommentarerna i några bloggar så kommer dom=) jag fick fyra:D gå in o läs(6) mohaha ett var från dig förstås:P haha blåbär är ju muuums! o mobben kommer nog på måndag får vi hoppas, jag skulle inte vilkja få ett telefonsamtal av de ilskna biet emeliee mohahaha;) <3

2007-08-03 @ 18:13:47
URL: http://jokiee.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0