Bland naglar och ilskna mammor

Naglar, naglar idag har jag varit och gjort påfyllning på naglarna. Fransk manikyr med grönt och vitt glitter blev det den här gången - riktigt tufft faktiskt! Mycket snyggare än den förra påfyllningen jag gjorde, då såg de inte riktigt klokt ut efteråt men den här gången blev jag nöjd. Marika lovade att göra något coolare nästa gång... Stackarn var så trött idag, hon hade både jobbat för mycket och sovit för lite - ingen bra kombination precis. Plus att hon hade två kunder kvar efter mig! Jag skulle aldrig klara av det. Så hennes fantasi var ju inte vad den brukar vara heller, men nästa gång så har jag en förmiddags tid och då brukar hon ju vara pigg så det hoppas jag att hon är när jag kommer också. Men det dröjer ju som sagt 4 veckor tills dess. Kommer kanske in en bild på klorna någon dag...

Annars har det inte hänt så värst mycket idag. Kom hem vid 16.30 ungefär och började pyssla lite i mitt rum, kom av någon anledning av mig och sedan stod resten av pysslandet stilla. Får väl se till att fortsätta snart eller låta det vänta till imorgon. Jossan var kanske en av anledningarna till att jag kom av mig föresten. Precis som det har blivit det senaste gångerna då jag har tänkt på Jossan har hon ringt mig på mobilen! Telepatisk kontakt eller vad? Lite läskigt faktiskt. Nåväl, idag ringde hon och bubblade om att hon skulle till Otten med Jennifer och Sandra för att dansa. Smått chockad smälte jag vad hon nyss hade sagt och blev efter lite betänketid rätt intresserad av att gå ut jag också. Ingen dricka utan bara dansa, eller kanske att man ska ta och dricka upp den där cidern som blev över från Martins grillparty i fredags? Det och möjligtvis en drink ute, men sedan räcker det! Mest sugen på att ut och skaka rumpan med tjejorna och deras nya klasskompisar. Vad säger inte att man kan skaffa sig lite nya kontakter liksom?

Mamma tycker dock inte likadant... Hon har blivit hel konstig den senaste tiden. Fattar inte vad det är för fel!? Försökte prata med henne idag men hon nekar bara till det och säger att det inte varit annorlunda innan, det är inte mig hon oroar sig för utan allt annat folk. Visst jag kan förstå henne det gör jag verkligen, vi har haft en himla tur de gånger vi varit ute. Men jag går aldrig hem själv, ser alltid till att ringa när jag går hem, annars ringer ju mamma och kollar läget ibland. Jag är ju verkligen skötsam, ändå känns det som att hon inte litar på mig! Hon säger att hon inte kan sova när jag är ute, visst kan jag förstå det också till viss del men jag måste ju ändå få leva mitt liv! Jag tror inte att hon kan förstå hur viktigt det är för mig att få umgås med mina kompisar nu innan vi alla kommer att skiljas åt. Jag menar Jossan åker ju redan nästa vecka! Och nu har alla andra börjar skolan igen och här går då jag. Klart att vi kommer att träffas men inte som förut. Är det då undra på att jag vill umgås så mycket som jag bara kan med mina vänner!? Nae, inte om du frågar mig.

Nu är Jossan här. Väntar på svar från Sandra som ska prata med folket på Otten vid 22.30. Enligt Jennifer kommer visst bara studenter in på Otten ikväll och det vore ju bra om Jossan och jag vet det innan vi går dig annars känns det ju lite onödigt liksom. Så nu ska jag ta och vara lite social med Jossan.



Hej svejs blåbärsfejs // E


Kommentarer
Postat av: Jennifer

Otten i helgen kanske? ;>;> Vore kul. Puss

2007-08-21 @ 12:24:28
Postat av: Sandra

Hoppas du hade en kul kväll på otten! Såg ut som de iaf (;

2007-08-21 @ 18:20:53
URL: http://goldticket.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0