Bubblande glädje!

Precis så känner jag mig just nu! Hela jag bara bubblar av glädje, det bara kom över mig som en skänk från ovan. Sitter här vid datorn och kollade lite bilder som jag tagit idag när jag busade med kameran. Får sådana ryck ibland. Fast jag egentligen inte är någon linslus direkt, men det är ju alltid roligt när det blir bra! Samtidigt som jag lyssnar på musik och kollar på bilderna blir jag bara jätte glad och uppåt! Helt crazy. Var det kanske för att jag pratade med Sandra förut och planerade lite inför fredag? Hmm, mycket möjligt. Längtar redan fast det bara är onsdag idag. Det blir troligen grillning och så ute hos Martin på fredag. Hoppas att han bjuder dit lite snygga singelkillar, jag är ju på jakt liksom... Eller något i den stilen i alla fall. Det skadar ju aldrig med lite ögongodis. Fast med mitt självförtroende sitter jag väl troligen bara och glor på stackaren som ett fån. Människan lär ju undra om jag är riktigt frisk! haha* Får se till att skärpa till mig och tänka positiva tankar om mig själv; Emelie du är bra, du är snygg och du äger! Eller? Annars har jag ju en plan b = alkohol. Min bästa vän. Nae, skojade bara men alkohol i rätt mängd kan faktiskt vara som en personlig coach, perfekt för mig i pinsamma situationer. Får la se vad som händer på fredag... Det enda problemet inför fredagen är själva drickan... Men ska nog se till att få Jossan att prata med Martin om den saken så löser det sig nog.

Idag har jag för övrigt varit på stan med Effi, hämtade hennes nya glasögon. Riktigt snygga faktiskt! Så tog jag mig i kragen också och beställde en klipptid, jag menar det var ju liksom typ 7 månader sedan jag klippte mig eller något. Så jag är rätt säker på att det är välbehövligt. Dock hade hon ingen klipptid förrän onsdag nästa vecka, hoppades ju på en tid denna fredag men men... Bättre sent än aldrig. Nu är det avklarat i alla fall.

Efter stan åkte vi hem till mig och åt pannkakor, slöade, pratade med Jossan i tele och spelade Wii. Sedan ringde Sandra och då vill Effi hem och sova. Hon skulle ju trots allt träffa Fredrik nu på kvällen så. Sandra och jag smidde som sagt lite planer inför fredagen och pratade om hur det var för henne i skolan och så. Kan inte riktigt förstå att hon redan har börjat på universitetet. Måste se till att fixa mig ett jobb nu alltså! Och körkortet också för den delen, verkar som att jag kan komma igång med att övningsköra nästa vecka. Så då blir det att komma igång med teorin nu i helgen. Läsa, läsa varje dag!  Just nu sitter jag här och försöker sammanfatta min dag. Och väntar på att Jossan ska leka färdigt med min blogg, den ska nämligen få ett nytt utseende. Tänkte lägga in lite bilder från dopet i lördags, någon bild från balen och studenten eftersom jag skrev om det igår och så kanske nog bild från mitt busande med kameran. Det får ni se fram emot i morgondagens blogg. Hinner tyvärr inte lägga in dem idag. Något att se fram emot imorgon alltså.  

Imorgon blir det att följa med Effi till vårdcentralen för att ta bort hennes stygn på ryggen. Hon ska visst vara där klockan 10.00, men vad gör man inte för sina vänner. På tal om vad gör man inte för sina vänner, om en vän ringer och är i stort behov av en vän så är det klart att man åker dit och lyssnar och tröstar! Det är precis vad jag ska göra just nu. Ännu ett tecken på att det spelar ingen roll vad klockan är, en vän ställer alltid upp! Vi löser det här Effi gumman jag lovar det av hela mitt hjärta! <3 Jossan tänker också på dig vännen min, det kommer att bli bra.


Tack och hej // E

Kommentarer
Postat av: Effi

Tack för att du o jossan finns, hur skulle jag någonsin kunna klara mig utan er!! Ni är helt enkelt bäst!!!!!!!!!

2007-08-17 @ 16:15:23
Postat av: Jokiee

Vi är bäst alla tre:D Nu har jag kommenterat;) my partybejb:D<3

2007-08-19 @ 23:55:03
URL: http://jokiee.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0