Du betyder mer än vad du anar...

Onsdag idag bara två dagar kvar tills Jossan lämnar oss! Usch, det känns inte roligt alls att du lämnar oss gumman <3 Fast vi får se till att hålla kontakten via msn, bloggen, skype, e-mail och vanliga brev! Då går det nog att härda ut, och så kommer du ju hem över julen också! Så det blir ju inte riktigt 6 månader på raken, vilket känns otroligt skönt att veta. Som du själv sa, hösten brukar ju gå ganska fort ändå... Hoppas verkligen på det! Inte för att ni andra här hemma inte duger, så är det inte alls! Ni får lova att inte tro något annat, jag skulle inte klara mig utan er! <3 Så därför får vi se till att vara starka tillsammans, tänk bara på Jossan som åker dit alldeles själv. Vi har ju åtminstone varandra när det blir jobbigt. Man får helt enkelt försöka att se det positiva i det hela. Är säker på att du kommer att få det skit roligt i Bath också! Se till att träffa Hanna och tjejerna så ska du nog se att det går vägen.

Annars väcktes idag en trött Emlan av en yr mamma och lillebror imorse. Det är illa när man försover sig vill jag lova, evigt tacksam att jag inte behövde gå upp när de som bäst höll på att yra runt i lägenheten. Ojoj, säger jag bara, fast i och för sig så jag är precis likadan när jag blir stressad. Minns själv då jag några gånger har ätit mackan på vägen till skolan eller helt enkelt fått äta frukost i skolan eftersom man försovit sig. Egentligen är det väl inte så konstigt att man försover sig... Kroppen måste ju få vila någon gång och så är det ju bara såå skönt att få gosa ner sig bland mjuka täcken och fluffiga kuddar! Härligt!

När mamma och brorsan väl lämnat lägenheten så tog jag mig upp för att käka frulle och duscha... Skulle ju ha Sofie och Jossan vid min dörr vid 09.45. Otroligt nog hann jag nästan helt klart innan Sofie kom, öppnade dörren i morgonrock när Jossan kom men hon är ju van... Vet inte om det är positivt eller negativt, hehe*

Åkte i alla fall ner till stan och yrade runt. Jossan inhandlade ett eget apotek - som om någon därute skulle vara sjuk så vet ni vart ni ska vända er! Hon köpte givetvis lite annat smått och gott också, Sofie köpte 3 fina vaser - på rea såklart! Vad annars...? Själv gjorde jag också ett rea fynd idag, det händer inte ofta vill jag lova, köpte en ring för 30: - på Albrekts Guld! Den skulle ha kostat 99: - Jippi, en grön, som om jag inte hade tillräckligt med ringar eller smycken innan menar jag. Fick väldigt positiva kommentarer av både brorsan och pappa. Brorsan; Du är sjuk, vet du det? Pappa; En ring... Igen? haha* Vadå jag gillar ju ringar, det är ju inte direkt mitt fel.

Hade Sofie hemma hos mig en stund på eftermiddagen också, trevligt! Länge sedan vi sågs, vi måste se till att träffas oftare och ta tag i både jobb och träning hörredu! Måste ju se till att vara vältränad när Jossan kommer tillbaka, för det är ju inget kul om Jossan kommer tillbaka som värsta atleten och så har varken du eller jag tränat alls. Nej, det går inte. Träning nästa vecka Sofie och där med basta!

Slängde i mig middagen idag, eftersom mamma kom hem så sent. Måste se till att fixa egen lunch eller något sånt om dagarna, håller ju på att hungra ihjäl innan man får mat i det här hemmet annars! Slängde mig på cykeln bort till Jossan för att hjälpa henne packa det sista i rummet och lite i resväskan. Tyckte att vi lyckades rätt bra även om det var du som gjorde mesta jobbet, eller vad säger du Jossan? Lämnade också min lilla "på återseende? /födelsedagspresent till henne. Elaka mig, fick henne att gråta. Hoppas att du blev glad för det bara vännen min, men det verkade som det i alla fall. Nu finns jag alltid med dig! <3

Nu blir det att se på film "The Perfect Man" med Hilary Duff, fick den av Jossan, ska lämna den till Jennifer men det betyder ju inte att jag inte kan se på den innan, hehe* Och så ska jag peta i mig en macka eller något. Får se vad som händer imorgon, troligen inventering på mammas jobb imorgon kväll... Boring, men det ger ju money så får väl stå ut! Maxi blir värre när jag ska vara med och inventera på söndag... Men just nu är det långt tills dess, positiva tankar Emelie!



See you later! // E


Kommentarer
Postat av: Jennifer

Hm. Dina inlägg är så långa att jag inte riktigt vet vart jag ska börja. Men det är bra! Jag gillar det. ;)
Ett halvår går fort. Tiden bara försvinner förbi. Det är ju bra att det finns så bra sätt att hålla kontakten på dessutom. :)
Sen tänkte jag också på träningen! Jag är också pepp, pepp, pepp inför friskis! Är du också pepp!? Puss

2007-08-29 @ 22:48:14
URL: http://jennifer82.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0