En vecka fylld av pirr i magen, party och ångest

Nu var det en vecka sedan jag bloggade. Har inte haft ork eller lust innan, men tänkte ta mig i kragen och få alla känslor ur mig en gång för alla. Det känns lite som terapi att få skriva av sig ibland, och just nu är terapi precis vad jag behöver innan jag kokar över av tankar och känslor!

Allting började förra måndagen, som ni kanske kommer ihåg var inte min mamma så glad på mig och jag var inte särskilt glad på henne heller för den delen. Efter lite velande beslöt sig i alla fall jag och Jossan för att ta oss ner till Otten för att dansa med Sandra och Jennifer. Sminkade oss fort som bara den och slängde oss sedan på cyklarna, ja ni hörde rätt, ner till Otten. Till en början såg det ut som de flesta höll på att lämna Otten när vi kom, men så var det inte upptäckte vi när vi kom in. Hittade Sandra och några av hennes nyfunna kompisar inne på tjejtoan, och raskt drog en lite småfull Sandra upp mig och Jossan på dansgolvet. Det var lite stelt i början måste jag medge, Jossan och jag hade ju inte druckit något. Eller ja, vi svepte ju i oss varsin varm cider från Martins grillparty innan vi gick in men den kände vi inte ens av. Dansade på ganska bra i alla fall, men det roliga drog inte igång förrän vi kom in till det stora dansgolvet.

Orkar inte berätta allt in i detalj men kan väl säga så mycket att både jag och Jossan hittade ett varsit ragg. Han som dansade med mig, för det var faktiskt han som började dansa med oss. Han och hans kompis rättare sagt, oj vad jag fick höra Jossans eviga tjat om att; kom ihåg att jag gör det här för DIN skull Eme, DIN skull! Jossan gillade väl inte direkt kompisen men är otroligt glad och tacksam över att Jossan ställde upp för min skull! hehe* Ja, vi dansade och så... Pussades kanske lite grann, sedan när allt var som bäst och då jag egentligen skulle ha varit hemma... Så var han tvungen att gå, men han tog med mig ut och berättade att han hade haft jätte kul men att han tyvärr var tvungen att följa med sin kompis hem. Kan förstå dem, de är ju studenter så de skulle ju upp och plugga dagen därpå. Fick också reda på att han visst var hela 22 år, men vad gör väl det. 3 år är lagom tycker jag. Jätte trevlig kille, förstår att Jennifer skällde på mig när jag inte tog hans nummer. Ångrar mig lite i efterhand måste jag medge. Men jag resonerar som så att om det är meningen att vi ska träffa varandra igen så gör vi det och om inte så ja då går det ju fler tåg...

Njöt hela tisdagen av mitt minne från måndagen, både Jossan och jag var helt saliska. Mamma var däremot skit förbannad! Men det löste sig... Som tur var. Vaknade föresten upp med halsont! Aj, vad ont jag hade... Ni får väl själva spekulera i hurvida det var brorsan som lyckats smitta mig, eftersom han hade ont i halsen redan dagen innan, eller om det kan finnas någon annan förklaringen på den saken, hihi* Fick även två rejäla blåsor på fötterna av mina skor, men det var det helt klart värt!

På onsdagen åkte jag och Jossan ner till Vilda Viken, jag trotsade mitt halsont. På förmiddagen var jag också och klippte mig, blev nog nöjd - sparade mycket på längden och klippte upp resten av håret. Trimmade även luggen så nu kan jag se igen. Var förbi Arbetsförmedlingen med Sofie en snabbis också, men det visade sig vara lättare att skriva in sig hemifrån så vi gick ganska snart därifrån.

Vad som hände nere i Viken orkar jag inte skriva om, hade i vilket fall som helst 2 jätte roliga och mysiga dagar där nere. Grascha och Alfa = världens galnaste och sötaste mopsar som finns, hel mysiga! Misty du är söt du också. Det jag kan nämna angående Viken är ju att när jag och Jossan var ut och red på torsdagen så satte Pärlan (Jossans häst som jag red, brukar rida Jasen, som är Jossans mammas häst men han var lite ivrig så Jossan fick ta honom istället) av i trav med mig nedför en backe inne i skogen. Trodde allvarligt att jag skulle dö där ett tag, eller riktigt så allvarligt var det ju inte men gissa om jag blev skraj! Min kommentar när Pärlan stack iväg; Jossan, Jossan, Jossaaaan!!! Lyckades sitta kvar i sadeln och fick stop på henne i slutet av backen. Inget mer travande för mig på ett bra tag tack! Trots Jossans envisa manande på fredagen när vi red igen så vägrade jag!

Fick också besök av Martin, som hade varit och lämnat sängar någonstans neråt i landet. Han hjälpte oss med Tott som blivit lite smått galen sådär. Eller som Lina sa; Jossan vet du att din get försökte våldta mig!? Klockrent Lina! haha*

På fredagen bar det av hemåt igen, gick lite på stan och hälsade på Sofie på jobbet. Hittade en jätte fin klänning eller vad man ska kalla det för på WearIt, men eftersom det är lite snålt i kassan just nu får man stå emot. Tvingades också med att storhandla på Maxi med familjen, inte världens roligaste sysselsättning precis. Men redan innan jag åkte in till stan hade jag pratat med mamma i telefonen och då var hon jätte uppåt. Så jag hade en himla tur eller så var det något fel på henne helt enkelt! Hon gick frivilligt med på att köpa cider åt mig, behövde inte ens tjata och så fick jag pengar till att köpa något att ta på mig till dagen därpå eftersom vi skulle ut och parta då! Snacka om att jag blev väldigt glad men förvånad!

På lördagen sprang Jossan och jag på stan, någon mer än jag hade visst fått pengar! Köpte den där söta klänningen som jag hittat dagen innan och ett diadem och Jossan köpte en brun jätte fin lite längre topp. Fick sätta fart hemåt eftersom vi lovat att hjälpa till på Gårdsfesten som skulle hållas på min gård. Jossan och jag hade lovat att hjälpa till med fiskedammen. Det gick bra till slut, alla barn fick godis och då blev allting frid och fröjd. Förutom att vi hade fått kämpat som galningar med att få upp lakanet som skulle vara själva fiskedammen pga av all blåst! Men med spik kan man fixa allt mina vänner, tro mig. Käkade lite mat, åkte hem till Jossan - där vi fick reda på att hennes lillebror Hampus´s kompis hade fått en metkrok i huvudet när det var ute och fiskade. Fick slänga oss i bilen och köra dem till akuten. Pysslade lite med smått och gott innan Sandra och Effi kom hem till Jossan. Den här gången var vi ju faktiskt rätt snabba på att göra oss iordning eller hur Sandra? haha* Kom igång med lite förfest men vad är en förfest utan SingStar? Oj, vad vi sjöng! Finns till och med dokumenterat på film, Jossan spelade in med sin kamera. Lite bilder kommer som vanligt i ett senare inlägg.  

Fick skjuts av snälla Martin ner till Trappan dit Sandra skulle. Vi andra drog till Cromwell, eftersom vi var för små för att komma in på Otten... Och eftersom vi hade bestämt att vi skulle försöka med Trappan senare. Träffade på Sassa och Becca med pojkvänner på Cromwell, men de blev inte så långvariga och inte vi heller för det var verkligen dötrist på Cromwell! Drog till Trappan och då visade sig att vi inte skulle komma in överhuvudtaget eftersom vi inte studerade, eller Effi gör ju det men inte Jossan och jag. Sedan fick vi höra att man visst fick ta med kompis in, vilket betydde att Effi skulle kunna ta med mig eller Jossan in... Precis när vi beslöt oss för att dra därifrån stoppade två killar oss och frågade om de inte kunde hjälpa oss in. Så vi kom in! Världens snällaste! 

Började leta efter Sandra men med så mycket folk valde vi att börja dansa på egen hand istället, tänkte väl att hon förr eller senare dyker upp. Helt plötsligt tar en kille tag i varsin arm på mig och Jossan och började dansa med oss, han var lite söt. Nästan i samma stund stötte på vi Sandra med en annan kille mitt inne på dansgolvet. Beslöt oss efter en liten stund för att släcka törsten med en cider och Effi ville hem så Jossan följde henne till bilen. Sedan fortsatte vi att dansa, jag hittade tillbaka till killen som Jossan dansade med men det komiska var att han var kompis med Jossans ragg från i måndags!!! Snacka om att vi blev förvånade båda två! Dansade i alla fall med den söta killen och hans kompisar och det blev en ganska crazy night out till slut i alla fall. Ska kanske också påpeka att jag såg mitt ragg från måndagen också, med en annan tjej vilket är helt normalt. Men jag antar att alla intryckt inte hade hunnit sjunka in ordentligt från i måndags vilket gjorde att det sved till lite grann. Tack tjejer för en skit kul förfest och för allt dansande, hade skit kul! Detta kan jag leva på länge. Sista kvällen med tjejorna på åtminstone 4 månader. Hoppas på att gå ut lite med Sandra medan Jossan är i London. Eller vad säger du Sandra orkar du dras med mig?

Som sagt Jossan drar ju till England nu på fredag! Det är helt sjukt, fattar inte att tiden har gått så fort. Hela jag är bara en enda röra av känslor just nu, vet inte vart allting kommer ifrån. Kommer sakna dig så jävla mycket när du åker gumman! <3 Det är nog det som kommer känns jobbigast, speciellt när vi umgåtts så mycket som vi har gjort den här sommaren. Men du ska veta att det kändes bättre när vi pratade igår, hoppas att jag inte gjorde saken värre än vad den säkert redan är. Ska se till att fixa ett jobb så att jag kan komma och hälsa på dig! Och vi måste verkligen se till att samla ihop ett gäng så att vi kommer iväg till Sälen i mars!

Idag har jag varit nere på körskolan, ni ser det tar sig, och gjort lite test på datan. Är nu klar med B-delen, lite stolt måste man ju få vara och har också bokat in en körlektion till nästa tisdag. Nu är jag på G, äntligen! Körkortet ska bli mitt! Sprungit runt på stan har jag också gjort och sett på "Blood Diamond" när vi kom hem. Se värd men mycket hemskt film! Och snart hade jag väl tänkt att jag skulle se "The Lake House"...

Imorgon blir det att springa på stan igen, men denna gång slipper jag gå själv. Föresten så är det väl mer Jossan som ska springa på stan och jag följer mest med som sällskap, men det är trevligt det också. Får se vad vi hittar på för något mer... Berättar om det imorgon. Nu ska jag som sagt se på film!

Ha det bra, tack för idag! // E


Kommentarer
Postat av: Karro

Livat liv emlan ^^ Vi måste ses nån dag, det var ett tag sen nu. Lycka till med jobb och körkort ^^

2007-08-29 @ 09:45:20
URL: http://residentoddity.blogg.se
Postat av: Karro

Livat liv emlan ^^ Vi måste ses nån dag, det var ett tag sen nu. Lycka till med jobb och körkort ^^

2007-08-29 @ 09:49:32
URL: http://residentoddity.blogg.se
Postat av: sandra

Herregud vännen vad långt du skriver men läste faktist hela (: JO klart vi ksa fortsätta gå ut, har ju haft så himla kul ihop! :D Du vet väl att jag ringer dig i helgen va? (: PUSS

2007-08-29 @ 19:34:25
URL: http://goldticket.blogg.se
Postat av: jokiee

kvallar at mimnnas eller hur;) herreguuud vad jag saknar det dar, ar van att festa varje helg nu ju;) saknar deeej, kom och festa i england med mig!!!!!<3

2007-09-01 @ 20:20:06
URL: http://jokiee.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0