Lördag, söndag och en bit av måndag

Igår blev det tyvärr lite för sent för att blogga, borde ju i alla fall få lite beröm för att jag åtminstone tänkte blogga. Nåväl här kommer en liten uppdatering.

I lördags blev det en kväll på stan med Becca, Nockis och Jennifer. Det visade sig bli en lyckad kväll enligt mig. Först gick vi ner till strömmen för att se det allra sista musik fyrverkeriet som deltog i tävlingen under Augustifesten. Det var fint, synd bara att man inte hade någon pojke att dela det med... Hade varit mysigt! Sedan drog vi vidare ner mot marknaden, fy vad med folk det var ute i Norrköping denna kväll/natt!!! Helt galet, jag som inte riktigt klarar av när det är så mycket folk som trängs och håller på. Förstår inte varför jag utsätter mig för detta? I alla fall, gick runt och kollade lite men hittade inget av intresse... Det är nog tyvärr så som Becca sa, att marknaden bara blir sämre för varje år som går.

Mycket folk på Deli! Oj, fattar inte hur man kunde utsätta sig ens för att ta sig in där. Jag menar Deli är inget stort ställe precis och nu var det verkligen proppat både utanför och inomhus! Träffade en glad Lovisa när vi hämtade upp Nockis där, roligt att hon kände igen mig. Hoppas att de hade en rolig kväll. Sedan drog vi oss upp mot Trädgår'n för att leta reda på Nockis mamma som fyllde år - Nockis skulle ge henne blommor som han köpt på marknaden. Jag och Jennifer valde att vänta utanför på Gamla torget istället och lyssnade på Melody Club som var i stan och spelade. De är skit bra ju! Fastnade för dem när vi var uppe på en konsert i Stockholm i ettan. Klockan började närma sig tolv och både jag och Jennifer kände väl att det var dags att bege oss hemåt. Så fick det också bli! Kom hem vid ett tiden eller något sådant, efter att ha väntat på Becca och Nockis som skulle ta sig ut från ett fullsatt Trädgår'n. Det blev i alla fall en bra kväll, får se till att träffas snart igen!

Igår var det skönt att bara vara hemma och slappa lite... På kvällen blev det tv och Wii kväll hemma hos Jennifer, kombinerat med popcorn och läsk = mys pys. Dock blev det inte så länge, var tvungen att dra hem redan vid 23.00 eftersom mamma tjatade. Nåväl det räckte för mig. Innan vi gick till Jennifer var vi också förbi Jossans snälla farmor som bjöd oss på blåbärspaj, mums. Förstår varför Jossan gillar sin farmor så himla mycket, det är nog nästan som det är mellan mig och min mormor. Man kan i stort sett prata om allt och ingenting.

Idag har det inte heller hänt så värst mycket. Fixat med lite småsaker här hemma för att få dagen att gå. Borde verkligen ta tag i teorin nu också! Får se till att få ändan ur vagnen imorgon, där med basta. Det är ju så himla lätt att man bara låter saker och ting vara... Men nu måste jag se till att ta tag i skiten, blir nog ut och övningsköra med mamsen den här veckan också hoppas jag. Blir ingen fest hos Sara ikväll i alla fall, kände inte riktigt för det. Hoppas inte att Karro blev allt för ledsen. Känns som att jag sviker henne varje gång... Men jag vill inte verka elak, men ibland känner jag helt enkelt inte för att följa med. Och så känns det ju såklart lite konstigt när det är Karros kompisar även om de är snälla och så känns det ändå inte helt rätt. Då känner jag att det är bättre att säga nej än att låtsats att det är roligt och förstöra kvällen för andra. Får se om det blir en lugn hemmakväll med film idag - Jossan kanske kommer förbi en sväng eller något. Uppdaterar senare om vad som händer idag.



Puss och hej leverpastej // E


Kommentarer
Postat av: Jokiee

Du får halt beröm för att du tänkte på det, men fullt beröm för att du skrev långt;) haha svara på msn nu då sego, tror jag går o lägger mig alltså...min tåååå gör ondare igen nu=( dunk dunk i dunk säger den...:P see youu soon babe <3

2007-08-14 @ 21:40:34
URL: http://jokiee.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0