Några rader

Som ni säkert märkt så är jag lite dålig på att lyckas blogg varje dag, vet inte varför det blir så. Men jag ska bättra mig! Även om det bara blir några rader varje dag, annars vet jag någon som inte blir så glad på mig... *hehe*

Sist jag skrev skulle hela familjen ut i blåbärsskogen och plocka blåbär och så blev det också. Mamma var glad, jag och troligen brorsan och pappa var mindre glada över vårt skogsbesök. Efter några minuter tröttnade jag på att sitta och plocka bär i tystnad, skulle det vara såhär tråkigt och gå så här långsamt så ger jag upp! Dock var ju jag så pass smart att jag tog med mig min iPod, efter det blev bärplockningen mycket roligare! Plockade blåbär i takt med en massa bra musik! Tillsammans lyckades mamma och jag att plocka ca 2 ½ burk med blåbär, med lite hjälp från brorsan. Pappa plockade också några men de åkte direkt in i hans mun, så kul tycker han att det är att plocka bär. På sätt och vis förstår jag honom eftersom han och hans syskonen blev uttvingade i skogen när de var små, och fick inte åka hem förrän de plockat burken full av bär. Det var i alla fall gott att äta blåbären sedan mycket roligare än att plocka dem vill jag lova. Efter vårt lilla besök har jag myggbett över hela kroppen, håller allvarligt talat att bli galen emellanåt så mycket kliar de! Hatar myggor!!!

I fredags så mailade jag Internet företaget som jag beställt min mobil ifrån, eftersom jag då hade väntat i en hel vecka när det stod på köpvillkoren att det max skulle ta 5 dagar. Visst hade jag sett att lagerstatusen för just den färgen som jag beställt hade ändrats från 1-3 dagar till "tillfälligt slut" men med hoppet i behåll hoppades jag ju in i det sista att det var så att jag hade beställt den sista mobilen i den färgen. Men icke så var ju inte fallet visade det sig. Fick otroligt nog svar samma dag och visst var det som jag hade anat, mobilen var slut hos leverantören och det kommer att dröja ca 1-2 veckor innan den finns åter hos dem. Jaha, ville jag byta färg eller vänta? Klart jag ville vänta! Inte har jag letat som en idiot efter just den här färgen till ett rimligt pris över hela Internet förgäves, å nej jag ska ha den där mobilen i rött så är det bara! Så nu återstår det bara att vänta...

I fredags och lördags så blev det lite party med Sandra och Martin och lite annat folk. Allt möjligt hände på två oskyldiga dagar. Orkar inte berätta om allt som hände då så om ni vill veta mer får ni läsa det i Jossans blogg - www.jokiee.blogg.se 

Igår satt jag mest hemma och gjorde väl inte så värst mycket, dagen flöt på som den brukar göra. Och nu sitter jag här idag och bloggar i fatt alla andra. Väntar på att mamsen ska komma hem så vi kan börja med maten någon gång. Idag står tacos på matsedeln! Jippi, så sällan vi äter det i den här familjen så varje gång det sker blir i alla fall jag helt salisk. Får se vad som sker resten av dagen, just nu funderar jag på om jag inte ska gå och spela lite Nintendo Wii. Inga intressanta människor inne på msn just nu i alla fall så... Jennifer pennifer svarar ju inte. Har lovat mig själv nu också att jag måste vända tillbaka min dygnsrytm kan ju inte hålla på att vakna såhär sent varje dag, idag var det inte klokt! Skäms. Fy idag blåser förändringens vindar.



Gå ut och njut av det fina vädret sitt inte inne och glo! // E


Kommentarer
Postat av: Jokiee

2007-08-06 @ 16:05:20
Postat av: Jennifer

Du är en bra bloggerska du. Hur orkar du o Jossan skriva millånga inlägg hela tiden? :P Jag tröttnar efter en stund. Eheh. Men det är ju bra för mig att ni orkar iaf, så jag har nåt o läsa. Puss

2007-08-09 @ 16:16:06
URL: http://jennifer82.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0