Så mycket på så kort tid!

Nu skäms jag lite faktiskt. Jag som satt här bara för några dagar sedan och lovade att skriva varje dag, om bara så en ynka rad, har jag gjort det nu då? Nä! Fy, skäms på dig Emelie! Har ju inte skrivit något sedan i måndags och nu är det lördag. Det har hänt rätt mycket på dessa dagar måste jag faktiskt medge. Konstigt hur ens liv kan innehålla så mycket och att man kan hinna uppleva så många saker på så kort tid. För mig är det i alla fall ofattbart.

I tisdags var jag, mamma och brorsan ute i Gransjönäs och badade. Eller i alla fall brorsan och jag. Som vanligt hade ju jag lite problem med att doppa mig, är ju inte så värst snabb när det gäller det. Efter mycket om och men och efter mycket tjat från brorsan doppade jag mig i det kalla vattnet. Rätt skönt att bara åka ut sådär och ta ett dopp en sommardag då vädret tillåter. På kvällen blev det fika med Effi och Jennifer på Fräcka Frökens, där vi träffade Karro, Keski, Kim och Söder. För min del blev det en bit blåbärs paj och en cola. Har nog aldrig sett så mycket vaniljsås förut, som jag fick till min pajbit. Jag såg inte ens pajbiten genom all vaniljsås, det säger rätt mycket faktiskt. Kvällen slutade med film och popcorn hemma hos Keski.

I onsdags så ägde Rix fm festivalen rum i Norrköping, och det var samtidigt startskottet för Augustifesten. Mysigt mysigt! Gick på festivalen med Jossan, Jennifer och Effi. Såklart blev det en lyckad tillställning, speciellt när man fick se Jocke i Ramsells. Han är något speciellt han det kan jag lova tjejer! Festivalen gästades även av Bosson, Magnus Carlsson, Markoolio, Marie Lindberg, Ola och Andreas Johnson. Toppen! Kommer lite bilder från kvällen i slutet av bloggen.

Efter Rix begav vi oss ner mot Grand för att se på fyrverkerierna, Göteborgs fyverkerifabrik var först ut på Augustifesten. Det var en riktig fest för ögat måste jag säga, och visst är det lite häftigt med musik till. Det är ju musikfyverkeri och det gäller då för de tävlande att få musiken och fyrverkerierna att fungera i takt med varandra eller hur man nu ska förklara det. Sedan gick vi förbi Deli en snabbis och hälsade på Becca, Nokis och co. För att sist men inte minst ta en glass på McDonald's på vägen hem.

I torsdags så var det en himla fart hela dagen. Var både på stan och kollade parfymer med Jossan, skulle ha kollat lite kläder också men det hann vi helt enkelt inte med. Sedan blev det Elgiganten - kollade kamera åt Jossan och själv köpte jag en mobil hållare till den nya mobilen som kom idag!!! Helt galet ju, den skulle ju inte komma förrän om ca 2 veckor! Så vi hämtade också min nya mobil på OkQ8 - är kär nu. Framåt kvällen blev det att kolla lite film - Honey hette den, riktigt bra faktiskt. Kom fram till att Jossan och vi skulle dansa så på fredagen när vi skulle ut. En snabbis ner till stan för att se fyrverkerierna sedan blev det att ta sig hemåt igen.

Igår var det fredag vilket = party!!! Åh, så jag hade längtat efter detta! Jag, Jossan, Sandra och Effi värsta partybrudarna. Tyvärr kunde inte Becca och Jennifer komma förbi... Det får vi ta igen en annan gång tjejor. Käkade kyckling, klyftpotatis och bearnaisesås hemma hos Jossan - mums. Dock blev kycklingen lite väl starkt marinerad, men det var gott i alla fall det är säkert. Sminkning, förfest med bra musik och SingStar, kan det bli bättre? Inte om du frågar mig i alla fall. Sedan blev det taxi hem till Martin, där förfesten fortsatte. Man märker att världen är bra liten ibland alltså! Oj, vad kul vi hade. Var länge sedan sist! Skrattade och pratade om allt och ingenting. Utgång efter detta, i samlad trupp begav vi oss ner mot Palace eller snarare jag, Sandra, Jossan, Effi, Rickard, Lars och Stava. Pojkarna hade för sig lite bus hela kvällen och natten tror jag. Helt galet gäng alltså! Det blev ordentligt med dans när vi kom ut, killarna dansade på bra med oss - shit vad roligt det var! Vi lyckades nog ganska bra allihopa den kvällen eller vad säger ni tjejer? Själv fallet blev det Max efter Palace, men vad som hände sen tar vi en annan gång... Kan väl säga så pass mycket som att jag inte kom i säng förrän kl.06.30 det räcker.

Idag har jag, mamma, brorsan, mormor, morfar och kusin Emma varit på dop i Söderköping. Det är min frisörs son skulle döpas - lilla Jacob Louis. Så söt och snäll hela tiden, fast visst blev det lite tråkigt att bara stå därframme i kyrkan efter ett tag och ha en massa konstiga människor som stirrar på en och tar en massa kort. Men nu är det gjort i alla fall. Storasyster Thilda var så söt och duktig hon också, hon läste "Gud som haver". Kommer bilder på detta i en senare blogg. Innan dopet hann vi också ta en glass på Källaren i Sörping, mums för hemmagjord glass säger jag bara! 

Resten av dagen har gått otroligt fort! Hunnit knappra lite på mobilen och prata med Sandra i tele och suttit här och bloggat. Nu ikväll alldeles strax är det marknad och fyrverkerier som gäller. Även om marknaden är samma sak år ut och år in känns det ändå som att man liksom är tvungen att gå dit en gång och titta i alla fall. Så det ska jag göra ikväll. Ska träffa Becca och Nockis och kanske Jennifer. Effi dissade oss för Fredrik. Det blir nog bra, men åker troligen hem efter det. Är trött - fick ju inte så mycket sömn i natt om jag säger så.


Ha det gött allihopa! // E


Kommentarer
Postat av: Sandra

Vi äger ju mest av alla! Är så himla glad att vi träffats så mycket i sommar för vad skulle jag annars gjort? (:

2007-08-11 @ 21:22:44
URL: http://goldticket.blogg.se
Postat av: Jokiee

Hahaha så jag ser ut poå korten;) När jag kommer hem från England är dubbelhakan borta kan jag lova;) Ska ta o ringa dig nu för lite info tänkte jaf:D

2007-08-12 @ 15:11:27
URL: http://jokiee.blogg.se
Postat av: Jennifer

vi har hunnit med mycket den senaste veckan! och kul har det varit! ;) Puss

2007-08-13 @ 00:51:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0