Allt och lite till

I torsdags var det dags, jag var tvungen att gå och vaccinera mig inför resan. Usch säger jag bara, jag som hatar sprutor! Den här gången kommer jag ju dock inte undan, bättre att vaccinera sig än att bli sjuk, så är det ju bara. Valde att inte titta, det gick lite lättare då. Det låter säkert larvigt men det fungerade för mig. Det blev en i varje arm, dock fick jag reda på att jag måste komma tillbaka om ca 3 veckor för att ta den mot Hepatit A och B igen, man ska tydligen ta den 3 gånger! Då ger den skydd i 20 år, det låter ju bra, men att ta sprutan 3 gånger känns lite överdrivet. I guess that's life. 

På kvällen hade jag as ont i ena armen! Kunde knappt lyfta den rakt ut och allra minst sova på den. Det syntes även ett rött märke ungefär lika stort som en krona där de tagit sprutan. Mysko. Blev som tur var bättre i armen dagen där på, det måste helt enkelt varit sprutans fel! Haha.


Kan också passa på att berätta att jag fixade passet och fotot till körkortet i måndags, dvs nästan en hel vecka sedan men men. Ska hämta körkortet, som redan är färdigt, imorgon! Och förhoppningsvis även passet, om det har kommit vill säga... Jag ska också passa på att beställa flygbiljetten imorgon, såg att priserna var bra nu så det gäller att passa på. Skönt att få bocka av lite saker på min komma ihåg lista också!


Sedan fortsätter jakten på en bra resväska och kamera. Har troligen hittat en kamera som jag gillar och till ett hyfsat pris, men gud vad pengarna rinner iväg nu! Det är helt galet! Har ju inte ens börjat handla julklappar. Fast det är tur att julen finns, för då kan jag ju passa på att önska mig en massa bra nödvändiga saker tills jag ska åka. Toppen! Gäller bara att hitta några bra julklappar till resterande familjemedlemmar... Svårt minst sagt.


Hur som helst, ska passa på att berätta att alla mina datorproblem nu är lösta! Så himla härligt, det känns som en sten har lyfts från mitt bröst. Tack Lasse säger jag bara! Han tog en titt på min dator igår, han lyckades mirakulöst få bort mitt nätverkskort som suttit som berget i flera månader. Fråga mig inte hur. Säger bara en sak, han måste ha magiska krafter eller något. Han märkte också direkt att jag har något förbaskat virus, som jag inte kunnat ta bort på egen hand. Men alla mina problem ska lösas redan på tisdag. Nu gäller det bara att bränna ner all skit som ska sparas innan han börjar tömma hårdisken etc. Han ska även fixa brorsans dator som är skit seg och mysko, det är tydligen den som har smittat min med virus. Sortera mera säger jag! Då vet jag vad jag gör imorgon. Hur ska jag hinna med allting?


Det är väl lite av vad som sker i mitt liv just nu. Min hjärna är så full proppad av information att jag blir alldeles yr. Det ska bli skönt när jag får ordning på allt. På något konstigt sätt har jag gått från att ha ingenting att göra till att behöva göra allting på en och samma gång.


Nu ska jag krypa ner i min sköna, mjuka säng och mysa med en bok! Uppdaterar som vanligt om vad som händer i mitt för tillfället fullspäckade liv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0