En månad

Idag är det exakt en månad kvar tills jag lämnar kalla Sverige. Det känns både bra och dåligt. Allting är så himla overkligt! Jag kan fortfarande inte förstå att jag verkligen ska åka iväg... Kommer nog inte inse det förrän jag sitter där på planet ner till Spanien.


Känslorna växlar hela tiden också, ena stunden känns det så himla roligt att åka iväg, andra stunden vill jag bara krypa ner under mitt varma sköna täcke och aldrig gå upp igen. Den här resan kommer verkligen att bli en utmaning! Så det är väl inte så konstigt att jag känner som jag gör...

När jag bråkar med mamma och dem så vill jag bara sätta mig på första bästa flyg härifrån, åka långt bort från alltihopa. När jag sedan tänker på hur mycket jag kommer att sakna min familj och alla vännerna, så vill jag inget hellre än att stanna kvar här hemma.


Det har börjat växa en liten klump i magen nu, jag antar att jag på riktigt har börjat förstå vilken resa det här kommer att bli. Hur mycket som jag blir tvungen att ge upp av det/dem som jag älskar allra mest. Trots att jag vet att de kommer finnas kvar här när jag kommer tillbaka, så gör det ändå lite ont i mig.

Det här är ju ändå en av de största sakerna som kan hända i en människas liv. Att lämna sitt hem, sin familj och vänner och sin trygghet, för någonting helt främmande - det är stort! När jag tänker på det är det rätt sjukt egentligen. Fast på något konstigt sätt så ser jag det som en utmaning. Jag utmanar mig själv att våga släppa taget, att våga lita på mig själv och att våga växa som människa!


Jag ska se till att det här blir en av de roligaste händelserna och utmaningarna som jag kommer att vara med om! Jag ska fixa det här! Spanien, Spain, España - here I come!

Idag fixade jag också passet, man ser ju lagom rolig ut på det måste jag ju säga. Man ska enligt polisen se neutral ut. Haha. Vad nu det ska betyda... Hur som helst, passet skulle visst vara klart om ca en vecka. Får väl se om jag skrattar ihjäl mig när jag ser det.


Fixade också fotot till körkortet, vad ska man säga? Jag lär ju inte vara snyggare om en vecka så det får väl duga. Är inne i någon jobbig, hata sig själv period just nu, då duger ingenting! Hoppas att det blir bra.


Over and out!


Kommentarer
Postat av: Jokiee

Eme, emelie emlan, det kommer bli den största utmaning du ger dig in på. Du kommer möta framgångar, motgångar och du kommer att komma hem, starkare och oräddare än någonsin. När du varit där, kommer du märka vilken annorlunda syn på världen du fått. Vet inte om du kommer upptäcka samma saker som jag, det får vi jämföra först när vi kommer hem. Men en sak är säker. Det kommer att bli ett riktigt äventyr! Du är starkare och envisare än vad jag någonsin kommer bli och jag har ju klarat mig ( hum hyfsat iaf,) ) nej vars nu ska jag vara positiv jag har klarat mig BRA. Det borde innebära att du klarar dig mega bra;)

2007-12-04 @ 13:39:55
URL: http://jokiee.blogg.se
Postat av: Jokiee

Eme, emelie emlan, det kommer bli den största utmaning du ger dig in på. Du kommer möta framgångar, motgångar och du kommer att komma hem, starkare och oräddare än någonsin. När du varit där, kommer du märka vilken annorlunda syn på världen du fått. Vet inte om du kommer upptäcka samma saker som jag, det får vi jämföra först när vi kommer hem. Men en sak är säker. Det kommer att bli ett riktigt äventyr! Du är starkare och envisare än vad jag någonsin kommer bli och jag har ju klarat mig ( hum hyfsat iaf,) ) nej vars nu ska jag vara positiv jag har klarat mig BRA. Det borde innebära att du klarar dig mega bra;)

2007-12-04 @ 13:40:03
URL: http://jokiee.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0