Ensamhet

Alla hör, men ingen lyssnar. Alla tittar, men ingen ser. Alla låtsas bry sig, men ingen förstår

Jag trodde att jag kände dig, jag trodde att jag betydde något, jag trodde att jag var speciell. Att jag var någon som du kunde lita på och att du var någon som jag kunde berätta allt för. Jag trodde att vi hade roligt tillsammans, att vi fanns där för varandra - in good times and in bad times. Jag ville tro det, men verkligheten visar en annan sida av dig.

Nyss försökte jag göra allt för att göra allting bra igen. Jag öppnade upp mig, jag såg mina egna brister - erkände dem och bestämde mig för att bättra mig. Jag lyssnade intensivt på vad du hade att berätta för mig och jag försökte se saker ur dina ögon. Jag ville ha en förändring, mestadels för min egen skull men också för din.

På bara några minuter vändes hela min värld och all min sanning upp och ner. Hur kunde jag vara så blåögd? Nu vet jag inte om det är ilskan eller tårarna som bränner mest. Allt jag känner nu är ett stort svek, en tomhet och besvikelse. Den eviga frågan ekar konstant i mitt huvud; vad har jag gjort för fel?

Kommentarer
Postat av: Jokiee

Vännen min du har inte gjort någonting..Du lyssnade på mina råd, att dom inte mottogs på en bättre sätt är något jag fortfarande inte förstår:S Men ska göra vad jag kan för att hjälpa dig gumman, och jag sviker dig aldrig!

2007-12-06 @ 00:07:30
URL: http://jokiee.blogg.se
Postat av: Sandra

Dina brister är brister som gör dig till dig. Varför ska du försöka vara någon du inte är? En äkta vän tar dig som du är!

2007-12-06 @ 15:24:37
URL: http://goldticket.blogg.se
Postat av: Becca

För att kommentera det du skrev i min blogg och vi alltid tycks gå om varandra på msn så är det bara att du skickar ett sms eller slår en pling. Börjar inte jobba för än nästa helg, så har all tid i världen att ses ;)

2007-12-07 @ 10:14:54
Postat av: Fie

HEj jag har inte din msn eller nummer. men Jossan sa åt mig att säga till dig att hennes dator dog och att hon inte får igång den. Ha det bra.. =)

2007-12-09 @ 00:19:30
URL: http://sofiehellberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0