Julafton

Så, då har äntligen denna efterlängtade dag kommit hit till oss, precis som den gjorde förra året och alla år dessförinnan. Det enda negativa med årets julafton är att det inte finns någon snö, det har ju inte kommit mycket alls under december månad. Så i år firar jag, som många andra, jul utan att känna någon julstämmning överhuvudtaget... För inte är det någon riktig jul utan snö? Trist, minst sagt, men julen anländer, som många andra saker, trots att det inte finns en enda snöflinga på backen!

Dagen började enligt tradition hemma hos farmor. Vi var där redan vid 11.00! Vi var först! Vilket händer, tja... Aldrig!? Resten av släkten kom inte förrän ca 2 timmar senare... Hann i vilket fall träffa min Simone en liten stund, tyvärr var jag dock inte så social mot henne. Förlåt gumman. Vi får ta igen det när vi träffas på onsdag igen!

Vill passa på och tacka alla gulliga människor som har messat en massa glada julhälsningar till mig under dagen, telefonen har pipit näst intill hela tiden! Tack, ni är underbara! Vill också passa på att tacka en viss person för de trevliga telefonsamtalen, de var väldigt uppskattade! Tack!

När vi kom hem från farmor var det Kalle Anka som gällde, lite sjukt att man ser på det år efter år trots att man kan varje replik utantill! Men svensk som jag är så ska man ju hålla på traditionerna. Efter Kalle Anka var det julklappsutdelning, jag hade visst varit snäll i år också. Fick bland annat kläder, smink och en webcam. Så nu kan ni alla hålla ordentlig kontakt med mig medan jag är där borta i España! Efter tonvis med sönderivet presentpapper och glada ansikten skulle vi äntligen äta mat. Min stackars mage var rätt hungrig, dock har den ju åkte på magkatarr så mådde ju inte så värst bra efteråt...

Nyss stack moster in sitt huvud innanför min dörr för att tvinga i mig lite "Ris á la Malta" eller hur det nu stavas... Usch, ingen favorit, men ska tvinga i mig en sked för att göra henne lite glad. Snäll som jag är. Så nu får det vara färdig rapporterat om julaftonen hemma hos familjen Svensson/Heikkinen.

Från oss alla, till er alla - en riktigt god jul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0