En ovanligt bra dag!

Hej!

Hann ju inte med att blogga igår, så jag börjar dagens blogg med att uppdatera om gårdagen. Vaknade ovanligt sent igår, shit måste ha sovit som en stock! Bestämde mig ganska snart för att skippa frukosten, skulle ju ändå äta mat om ett tag - vilket ledde till att jag var vrålhungrig när det sedan var dags för att äta middag. Sedan var det duschen som gällde, gjorde mig i ordning så fort jag kunde. Stackars Effi fick vänta på mig i alla fall. Det räcker väl med att nämna att jag är vad många skulle kalla en tidsoptimist! Efter ett tag bestämde vi oss slutligen för att gå till Halvars och äta mumsig glass, och mumsigt var det. Så mumsigt att jag mådde lite illa efteråt - för mycket glass helt enkelt *hehe* men gott var det! Gick en tur i stan, dels för att bränna glassen och dels för att det var så fint väder. Hamnade slutligen nere vid strömmen mitt emot Grand Hotell, där vi satte oss på en bänk vid vattnet och filosoferade. Tuggummi är föresten ett utmärkt medel mot illamående efter glass, det fungerar ungefär som när man blir åksjuk! Kan vara bra och veta såhär i sommar tider när man äter mycket glass. 

I alla fall, fick ett mess från Karro som undrade om vi ville följa med och fika. Kände inte för att fika direkt efter den där stora glassen som jag just smällt i mig men visst kunde vi hänga på och ta något att dricka eller så. Hamnade slutligen på ett café på Trädgårdsgatan som Agnes och några kompisar till henne nyss öppnat (Agnes är en gammal klasskompis till mig, vi gick i samma klass mellan fyran-nian) Hennes kommentar när hon fick se mig var (detta var efter det att hon hälsat på Karro och så) - Nej, men hej! Jag kände inte igen dig, vad smal du har blivit! Och så kramade hon om mig. Det var kul att träffa henne efter så många år, i mellanstadiet umgicks Karro, Agnes och jag hela tiden och ganska mycket i högstadiet också. Så visst var det roligt. Drog oss vidare till Världens Bar där Effi och Karro kom på att de var hungriga vilket lätt löstes med två mackor, själv var jag fortfarande mätt sedan Halvars glassen. Sedan bar det av hemåt, klockan började närma sig 22.00. På vägen hem bestämde vi oss för att hänga på Karro och Keski (som för den delen också var med och fikade och så Söder också för den delen) hem och spela Tv-spel. Det blev en lite mysig stund hemma hos Karro, vi kollade på kort från balen och så och jag åt upp Karros rostbröd *mohaha* (eller nästan i alla fall). Vid 00.30 tiden drog jag och Effi oss hemåt för att sussa.

Överlag var det en mycket trevlig och händelserik dag som till en början inte såg ut att bli så mycket av men som blev så mycket bättre. Sådana överraskningar gillar jag! Det var min måndag det, om än en rapport från dagen efter. Nu vet ni vad jag har haft för mig. Kommer med en senare rapport idag om vad jag har haft för mig under denna dag ? det vill säga tisdag. Till dess - ha det gött alla sköna typer där ute! 


// E

Kommentarer
Postat av: Joseeelinaaa

Uhlala de lät som en bra dag du:D Vi ses imorrn igen både på jobbet och efteråt;) Vi skulel hängt på Karro vi med men orkade inte gå från vilda;) haha

2007-06-26 @ 22:47:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0