Tisdag, onsdag och torsdag = nästan hela veckan alltså

Hola!

Var några dagar sedan jag skrev senast... Men tänkte göra en liten kort sammanfattning av vad som har hänt i mitt extremt intressanta och händelserika liv, så ni inte går miste om några smaskiga detaljer.

I tisdags träffade jag Simone - min kusin vitamin. Efter mycket om och män träffades vi slutligen på stan och tog en fika, mycket trevligt! Stack sedan hem till henne ett tag för att kolla på lite utlandsresor och så - Simone är nämligen extremt sugen på att åka utomlands! Det är väl jag också om sanningen ska fram, eftersom jag blev lite besviken när det stod klart att det inte skulle bli någon resa till Rhodos för mig och Effi. Saken är ju bara den att Simone bara är 15, tveksamt att hennes föräldrar, det vill säga min farbror, släpper iväg henne ensam med mig på en utlandsresa. Jaja, den som lever får väl se hur det blir med den saken. För tillfället är jag extremt sugen på att få åka till Öland och Böda Sand vecka 29, har sett fram emot det länge nu! Hoppas bara att det blir en stuga ledig så vi kan åka, annars kommer jag att bli tokig. Becca och Jossan ska ju åka iväg till Stockholms skärgård nästa vecka, och Sassa följer med Tobbe till Ronneby, Effi skulle troligen till landet eftersom hon är ledig hela veckan. Vilket betyder att jag kommer få att vara ensam här hemma i en hel vecka, usch det suger! Får ta och höra av mig till Sofie, något som jag borde ha gjort för länge sedan.

Resten av tisdagen spenderade jag hemma och hos min moster. Var hos henne och min kusin Emma och såg på "Allsång", så himla bra alltså! Ingen riktig sommar utan "Allsång på Skansen"! Både jag och min moster sjöng för full hals, Emma höll mest för öronen och skämdes, hehe*

Igår jobbade jag, fy det var verkligen inte min dag igår. Var allmänt irriterad och ville bara hem! Vet inte varför det kändes så, var väl kanske vädret. Som jag i allmänhet är riktigt trött på - ge mig sol och blå himmel nu! Tog mig igenom sex arbetstimmar i alla fall, skönt när det äntligen var över. Sedan drog jag hem till Sassa och hade filmkväll - mys! Såg på en film som hette "Grandma's Boy" tror jag - rolig och sjuk film. Såg också på "Vingar av glas" med Alexander Skarsgård - ögongodis, mums!

Idag har jag färgat håret på mamsen på förmiddagen, kom som vanligt upp senare än vad jag skulle. Sa till mamma, när jag väl kommit upp, att det inte fungerar att bara säga åt mig en gång kommer inte upp då. Man måste verkligen tjata! Hann som tur var färga hennes hår, duscha och slänga i mig mat innan det var dags att ta sig ner till stan och fixa i ordning naglarna. Det blev väl okej, inte fullt så nöjd som jag brukar vara... Men Marika var lite stressad idag också eftersom hon hade en kund innan mig som var 45 min försenad på grund av att hon missat bussen. De duger tills vidare, blir bättre nästa gång. Hälsade på mamma på jobbet, visade naglarna och så. Träffade Annette och kusin Therese på stan och pratade lite med dem, saknar dig så mycket Nettan! Sedan tog jag en promenad hem.

Nu på kvällen kom Jossan förbi en stund och vi såg på "Hundtricket" - ännu en film med Alexander Skarsgård = ännu mera ögongodis! Har sett den där filmen för många gånger alltså, men första gången den krånglade. Grr, blev lite förbannad att den skulle hålla på och krångla nu när Jossan och jag skulle se på den. Men i alla fall Jossan verkade inte vara allt för störd av allt krångel. Och nu sitter jag här... Ska nog dra mig mot sängen nu, om jag ska komma upp skapligt imorgon. Usch, då är det jobb som gäller igen. Eftermiddags pass = 14.00-20.00, kul att jobba till klockan 20.00 en fredag. Fast man ska väl inte klaga, tjänar ju pengar i alla fall. Det var nästan hela min vecka det.

Peace out! Sleep tight. Avslutar dagens blogg med lite sköna bilder! Mycket nöje.
 
   - en bild på mina hur mina naglar såg ut när jag gjorde dem för länge sedan.
    - Alexander Skarsgård, snygging!
    - kusin Simone, hemma hos mig på studenten i år.
  - Jossan!

// E  

Kommentarer
Postat av: Jennifer

puh. Jag hittade dig! ;> Vi saknade dig btw på filmkvällen ikväll. Var höll du hus? Puss

2007-07-01 @ 01:06:43
URL: http://jennifer82.blogg.se
Postat av: ;>

buuuuuuu. vi vill ha en uppdatering nuuuuu. /Jenn och Lajna

2007-07-12 @ 23:56:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0