Duktig, duktigare, Emelie

Dagen har i stort sett endast bestått av glada miner. Jag vaknade rätt glad, när jag sedan satte mig vid datorn och kollade min mail blev jag ännu gladare. Det visade sig nämligen att jag hade fått svar från en av de två familjerna som jag mailade igår kväll. Hade till och med fått ett "vanligt" mail till min hotmail och inte till själva kontot på hemsidan. Det var ett plus! Dock var mailet på spanska så jag fick allt knugga geniknölarna ett tag för att förstå vad som stod i mailet.

Sedan hade jag en lång diskussion på förmiddagen med mamma om resan. Om jag verkligen har tänkt igen om allting ordentligt och om jag är insatt i både för- och nackdelar som resan medför. Det kändes väldigt bra att få prata igenom allting, har ju inte haft någon sådan diskussion förrän idag. Mamma är ju trots allt den som känner mig bäst och som för det mesta brukar ha rätt när det gäller alla möjliga saker. Strukturerade upp och planerade en del saker inför den kommande tiden nu så jag vet vad jag ska göra och så att man kan få ändan ur vagnen någon gång. Som ni vet är jag ju ett kontrollfreak, that's me!

Så idag fick jag ändan ur vagnen, svarade på mailat som jag fått från den här familjen och mailade även en annan familj som jag inte fått svar från. Imorgon ska jag kontakta en av de två förmedlingarna som jag kollat upp och se hur jag ska göra med ansökningarna och så. Äntligen är jag på gång! Får se vad framtiden har i beredskap för mig, just wait and see.

Nu ska jag hoppa i säng och kolla vidare på "Day After Tomorrow" som går på tv;n förtillfället. Sweet dreams! // E

Kommentarer
Postat av: Jokiee

Ohhh gillar den filmen:) Väntar och efterlyser EMELIE! ;) Undrar om mitt sms kom fram, skickade via internet..hums hums..de märker vi;) Miss u babe, c'mon over here!

2007-11-16 @ 11:30:32
URL: http://jokiee.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0