Tänk, tänk, tänk

Vad ska man skriva? Frågan är alltid lika svår att besvara. Jag vill så gärna blogga men när det väl kommer till kritan så har jag ingen aning om vad jag ska skriva, hjärnan blir bara tom. Tänk, tänk, tänk... Någonting måste det ju ändå finnas att skriva om. Okej, kan väl berätta vad jag har haft för mig idag då.

Väckarklockan ringde som vanligt imorse, hade ingen tid att passa idag men om jag inte ska sova bort halva dagen är det bra att ha en väckarklocka. Efter mycket om och men, som det alltid är när Emelie ska försöka komma upp på morgonen, så lyckades jag vakna till liv. Slog på tv;n och gick och la mig i sängen igen, så mysigt! Såg på "Våra Bästa År" (har nog blivit lite besatt av den där förbaskade såpan nu, morfars fel), gjorde frukost, gjorde mig iordning, gjorde lunch/middag och stack iväg till körskolan runt 15.00 tiden.

Idag stod det "fickparkering" på schemat. Åh, hjälp hur ska detta gå?! Var min första tanke, men det gick mot förmodan ovanligt bra. Inga större problem faktiskt, helt otroligt jag vet. Sedan var det garage lektion, det var jag och fyra killar, haha. Det gick bra, Jajje (läraren) är så himla rolig och drar skämt hela tiden och killarna verkade vara lika oerfarna som jag så det var helt okej. Lärde mig många bra saker som jag ska öva på här hemma nu. Ska tvinga ut mamma, morfar eller moster och parkera, vända och göra säkerhetskontroll nu i helgen. Det gäller ju att öva nu, för på onsdag nästa vecka har jag "lilla uppkörningen" och då är det bra om jag kan det jag ska.

Jag kan inte inse att det bara är 2 fjuttiga veckor kvar tills uppkörningen! Herregud, jag kommer vara sååå nervös! Det gäller att hålla nerverna i styr och bita ihop Emelie, för det här ska du banne mig fixa så är det bara! Så det så. Positvit tänkande...

Annars har det inte hänt så mycket roligt idag. Nu på kvällen har jag kollat runt på lite olika familjer, hittade i alla fall en som jag mailade till, får se om de vill ha mig eller inte. Vore ju roligt om man kunde hitta en familj som man vill ha och som vill en själv också, blir ju lättare att bestämma sig för om man ska åka eller inte då. Just nu tvivlar jag väl en aning, börjar kanske inse vad jag är på väg att ge mig in på. Samtidigt som jag inte ser någon annan utväg. Någonstans långt därinne vill jag ju åka iväg och hitta mig själv och uppleva nya saker! Så varför tvivlar jag? Den som lever får se.

Nu ska jag se om någon vill prata en stund med mig på msn innan det är dags för mig att krypa ner under mitt mjuka, varma täcke.

Ha det bra! // E

Kommentarer
Postat av: Sassa

Hahha har du med fastnat i våra bästa år :D

2007-11-14 @ 23:09:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0