Känslor kors och tvärs

Länge sedan jag skrev, som vanligt. Ni får helt enkelt räkna med att jag inte orkar blogga hela tiden. Brukar ju faktiskt vara rätt duktig på att sammanfatta vad som hänt de dagar som jag inte har bloggat, så ni får helt enkelt har lite överseende med att jag inte uppdaterar bloggen varje dag. Vad har hänt sedan min födelsedag förra torsdagen undrar ni kanske....

Jo, i fredags så stod jag och bakade i stort sett hela dagen. Puh, det var jobbigt! Bakade 3 stycken cheescakes (frusna glasstårtor för er som inte vet, inte ostkaka alltså). Jag sa åt mamma att det gott och väl skulle räcka med 2, men nej då mamma tyckte prompt att jag skulle göra 3. Det fick inte verka snålt när släkten skulle komma på besök dagen därpå. Så jag gjorde helt enkelt 3 stycken. Gjorde även en kladdkaka som jag och tjejorna skulle mumsa på, på kvällen. När jag ändå höll på att baka tänkte jag att jag lika gärna kunde fortsätta.

Så på kvällen gick jag, Jennifer och Effi hem till Karro och lagade tacos och såg på Idol, det blev en hel del tjejsnack också, mysigt! Jag avslöjade även min stora dröm här i livet, Jennifer tjatade på mig som en liten barnunge. Hon påstod att jag inte skulle få min present om jag inte berättade, haha. Så nu vet även Karro och Jennifer min "hemlighet" Anledningen till att jag inte valt att berätta det för alla är för att jag skäms, jag tycker det är pinsamt... Men men, det blev en väldigt lyckad kväll! Länge sedan ser gärna fram emot fler kvällar som denna! Fick en present av dem och Becca, det var ett halsband från Pilgrim. En lång kedja med en liten nyckel som hängsmycke, super fint. Tusen tack tjejor!

I lördags kom släkten hit. Fick pengar eftersom det var vad jag hade önskat mig. Så nu är det shopping som gäller, hehe! Mumsade på tacos, cheesecake och kakor. Var proppmätt efter det vill jag lova! Hann även snacka en hel del med Simone min lilla busiga kusin. Det var länge sen sist gumman. Vi måste se till att ses oftare! Vet att du har mycket i skolan just nu, men någon gång måste vi kunna ses förutom på födelsedagar, hihi.

Framåt eftermiddagen/kvällen var det dags att åka och hämta upp Sandra som tagit bussen in till stan. Vi skulle ju ut och partaja på kvällen! Så vi hämtade upp henne, jag fick övningsköra med moster, haha. Det gick bra, bara två motorstop, ehum... Väl hemma åts det lite grann, inte för min del men för Sandras. Tur att jag inte åt, det hade aldrig fått plats, haha. Sedan var det dags för tjejgrejerna. Sandra lockade mitt hår, det blev super bra! Vi var bara så heta när vi var klara. Iväg på förfest hos Lisa, en klasskompis till Sandra, det var 11 tjejer och 4 killar, hehe. Vi hade övertaget. Efter lite förfest, blev Sandra och jag otåliga så vi bestämde oss för att gå till Trappan. Väl framme vid Trappan såg det ut att vara en massa folk, vi hade fel. Det var skit lite folk och folket som var där var as mysko! Jag ville gå hem direkt! Som tur var höll Sandra kvar mig och kvällen slutade riktigt bra, eller hur Sandra? På något konstigt sätt tenderar visst saker och ting att alltid bli bra när man är med Sandra, haha. Hon är magisk! Tack för ännu en rolig utekväll gumman! Efterfest till dagen därpå och en annorlunda avslutning på kvällen blev det.

Söndag var en vilauppsig dag. Oj, vad trött jag var! Det var sjukt, jag har nog aldrig varit så trött. Jag var som en zombie det var läskigt. Duschade, la mig på sängen när Sandra åkt hem och somnade på 2 sek. Vaknade inte till förrän på kvällen och efter mycket om och men vaknade jag till liv på riktigt igen. Sov riktigt gott den natten vill jag lova.

I måndags så målade Becca och jag spel. Vi är så duktiga! Hela 2 stycken fixade vi. Nu är det bara lite hattar och påsar som ska fixas så kan vi börja sälja dem, snart är vi klara. Yes!
Vaknade upp med ångest den här dagen, usch det var riktigt jobbigt. Vet inte vart den kom ifrån. Så jag fick för mig att ta en promenad runt strömmen för att rensa tankarna lite grann. Vilket resulterade i en powerwalk, 2 varv runt strömmen och hela kungsgatan hem gick jag. Shit, vad svettig jag var när jag kom hem. Lite otränad tror jag minsann att jag är... Inte bra! Nu fick jag lite motion i alla fall.

Igår vaknade jag upp med halsont! Fasen också, var det första jag hann tänka, inte nu igen! Usch, halsont är bland det värsta som finns, får alltid ont i halsen innan jag blir förkyld det suger verkligen! Började knarka halstabletter och gurgla med saltvatten direkt, skiten ska bort! Ner på körskolan för ännu en dubbellektion med Yvonne. Motorväg och bromsning inför halkan som by the way är imorgon! Gah! I alla fall, det gick jätte bra att köra. Självklart så var det en del små saker som jag bör tänka på, men det var inte alls så läskigt som jag trodde att det skulle vara. Det kändes bra. Nu är jag verkligen på G! Som sagt är det dags för halkan imorgon, är nervös som tusan. Alla säger ju att den ska vara skit kul, så jag får väl helt enkelt tro dem. Det ska nog gå bra, jag SKA klara detta!

Igår hade jag ju ont i halsen, på kvällen när jag gick och la mig var ju inte det hela mycket bättre om man säger så... Hade ännu ondare än vad jag hade när jag vaknade på morgonen, inte bra. Men imorse när jag vaknade var halsontet borta! Som om någon viftat med ett trollerispö. Var jag frisk nu då...? Svar; nej. Istället för halsontet var jag nu dyngförkyld! Fan! Det kanske är som Sandra sa... Jag tål inte andras baciller, hihi.

Idag var det meningen att jag skulle plugga teori men så blev det inte... Måste skärpa mig! Pratade med Sofie i telefonen i säkert 2 timmar! Det var kul, det var så länge sedan vi hördes av. Sedan ringde en energisk och glad Sandra! Då blev även jag uppåt! Lagade mat, gjorde iordning mig och satte mig vid datorn. Egentligen skulle jag och Becca ha målat hattar och sytt påsar idag men så blev det inte heller... Hade föresten fixat håret med sådana där spolar typ, sov med dem och allt som jag gjorde förr... Men resultatet blev inte som förr, haha! Värsta krulltotten blev jag! Mitt hår blev dessutom as kort, haha. Lägger in en bild längre ner.

Fick en dusch av den där förbaskade ångesten igen nu på kvällen. Så jag bestämde mig för att ta en lugn promenad i min ensamhet för att samla tankarna och få lite frisk luft. Vet inte om det hjälpte... När jag satte mig vid datorn och pratade med Sandra igen var det som om ilskan, rädslan och ensamheten tynade bort. Skönt! Pallar inte att må såhär... Tack för att du alltid finns där för mig Sandra, du förstår nog inte hur mycket du betyder för mig och hur mycket du egentligen stöttar mig med dina ord! <3 

Den senaste tiden har varit både underbar och hemsk. Ångesten tar kål på mig! Kan inte någon stanna denna bergochdalbana, jag vill kliva av. Känslorna växlar hela tiden, ena stunden är allt jätte bra andra stunden är allt skit. Jag vill vara mitt riktiga jag som jag har varit den senaste tiden, varför ska mitt gamla jag komma fram nu! Har jag inte lidigt tillräckligt? Trodde det... Snälla, hjälp mig att få ett slut på den här mardrömmen! Jag är ju världens gladaste, galnaste, roligaste tjej egentligen! Varför ska allting behöva bli såhär nu? Även jag förtjänar väl att få känna glädje.

Usch, nu glömmer vi det där! Jag ska ha kul, den här helgen ska bli skit bra och jag vägrar att känna någon annan känsla än glädje! Här kommer lite bilder som kanske förgyller er dag!

 Det fina halsbandet från Pilgrim som jag fick från tjejorna!

 Me - super lockigt hår (värre än vanligt alltså, har ju även färgat håret nu för er som inte vet)

Ha det gött! // E


Kommentarer
Postat av: Sandra

Men du? Livet måste vara en bergochdalbana nu ska jag ge dig en kort förklaring varför. Man måste ha sina nedgångar för att sedan kunna uppskatta det som är superskoj! (Typ jag går ju i skolan och tråkar dag ut och dag in och på helgerna har jag skoj. När jag sen reflekterar över helgen jämför jag med vardagarna, KLART jag har haft en rolig helg säger jag då!) Sen vet jag inte riktigt varför du har sån ångest men förstår inte varför? Du verkar ju alltid må så bra.. Men i helgen ska du inte behöva känna något annat än glädje, eller jo, det kansek kommer att snurra lite (; Vi kommer ha superSKOJ! (L)

2007-10-03 @ 21:51:23
URL: http://goldticket.blogg.se
Postat av: Jokiee

OOOj lång blogg, lite att läsa iaf! Haha krullis där, hoppas jag hinner fånga dig på msn imorrn, ska de va så svårt va?? :P gumman du fixar det här, en sak i taget, förösk att glömma det dåliga, se fram emot allt roligt med sandra och bara njut av livet..sen tar du tag i allt du funderar på en i taget, så kommer allt lösa sig! Bra att du avslöjade för dom andra om drömmen, vad sa dom?:D du fixar det du tar dig för vännen, låt det bara ta sin tid! saknar dej massor!<3

2007-10-03 @ 23:59:40
URL: http://jokiee.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0