Så mycket på så kort tid

Orkar inte ändra inledningen på den här bloggen, tanken var att jag skulle bloggat redan i söndags men som vanligt kommer alltid något annat mellan och stör. Så nu blir det som vanligt, en veckas mellanrum. Jag vet jag ska försöka bättra mig! Anyway här kommer det.

Nu är det redan söndag. Konstigt nog så har inte den här helgen gått lika fort som den brukar göra, vilket är otroligt skönt! Kanske var det för att vi för en gångs skulle partade på en fredag istället för en lördag? Det tror jag. Har hunnit med rätt mycket sedan jag senast skrev så här kommer en liten uppdatering, jag lovar att jag ska försöka hålla mig kortfattat. Har ju en tendens att blogga ganska långt, som de allra flesta kanske är medvetna om vid det här laget... För er andra så är mitt förra inlägg ett ganska bra exempel på vad jag menar, hehe.

I torsdags var det dags för en omtalade halkan! Oj, vad nervös jag var inför den. Det hela blev ju inte bättre när jag kommer till bussen på torsdagsmorgonen och möts enbart av killar, hade ju åtminstone hoppats på att en tjej skulle följa med, men icke. Som tur var fick jag reda på att vi skulle till Finspång och hämta upp lite folk där som också skulle följa med till halkan. Puh, jag hade tur! I Finspång klev hela 4 tjejer på bussen, haha. Resten var killar, av 21 pers galet! Lyckades i alla fall bli kompis med en av de 4 tjejerna, för 3 av tjejerna kände redan varandra. Vi höll ihop under hela dagen och peppade varandra och skrattade! Det kändes hur bra som helst.

Dagen flöt på bra. Började på bromsbanan, vilket var hur kul som helst fast något nervöst såklart! Jag och Evelina (tjejen som jag lärde känna) tvingade killen som hamnade med oss att köra först. Mohaha, vad elaka vi var egentligen, men på så sätt hann ju vi förbereda oss tills det blev vår tur att köra. Mycket smart gjort om du frågar mig! Hehe. Efter det att alla hade kört klart på bromsbanan var det lunch, mums! Pastasallad, även min roliga förkylning gjorde sig påmind, vilket var mindre kul. Sedan var det dags för oss att ge oss på kurvbanan, jag lyckades göra en piruett, haha vad vi garvade! Nu hade vi alla lyckats gör varsin. Som tur var körde ingen av oss på "tanten", däremot snuddade jag lite vid "en bil" men jag skrapade nog bara lacken, hehe.

Sammanfattningsvis hade jag en väldigt rolig dag på halkbanan, så Becca, Jossan, Sandra och alla andra ni hade rätt! Ta åt er, för det är inte ofta jag erkänner att någon annan har rätt. Åkte därifrån med ett leende på läpparna och med bra musik i öronen! 

I fredags var det då dags för middag hos Anna som sedan följdes av utgång till Otten. Lyckades övertala Sandra att gå till Otten istället för Palace och om jag inte misstar mig så verkade även hon ha en väldigt lyckad kväll på Otten.För det var verkligen skit roligt! Synd bara att Sofie inte kunde följa med... Men det kommer fler gånger, jag lovar.  God mat, trevligt sällskap, Idol, glada miner och många skratt, lite alkohol = en toppen kväll! Fler sådana kvällar ja tack!

På lördagen red Sandra och jag ute hos henne tillsammans med hennes granne Anne som äger hästarna. Det var riktigt mysigt! Dock lite små farligt sådär när vi red inne i skogen, man fick ducka rätt mycket för att inte slå huvudet i grenar etc. Oj, vilken fart det blev på hästarna sedan då! Gällde verkligen att hålla i sig för att inte flyga av, haha. På kvällen blev det mys med film och godis - Shrek 3, kommer dock inte ihåg så mycket av den... Var så himla trött! Halvsov mig genom halva filmen, sånt som händer. Sov som en gris resten av natten, minns inte när jag sov så hårt sist. Kändes hur skönt som helst när man sedan vaknade upp på söndagen utvilad till max.

På söndagen kollade vi lägenheter och jobb... Nu är planerna ändrade, får se hur det går för mig. Är dock mer laddad nu än var jag var innan, alltid positivt. Den som lever får se.

För övrigt händer det väl inte så jätte mycket för tillfället. Fixar det sista med spelen tillsammans med Becca, kämpar på med körkortet (har ju för fasen teoriprov nästa fredag!), planerar min framtid, måste börja leta jobb på allvar typ. Försöker överleva varje dag som kommer. För just nu är hela jag knas. Min hjärna spelar spratt och jag vill bara skrika; SLUTA! Ibland är allting så himla perfekt, sedan är allting helt plötsligt lika mörkt och skrämmande som den en gång varit... Jag vill inte ha det såhär, pallar inte att pendla i känslor mer. Skärpning Emelie!
 
Får se vad som sker den närmaste tiden... Måste se till att få ordning på en del viktiga saker som ligger mig nära hjärtat. Du vet att jag alltid finns här för dig, precis som du finns där för mig. Nu är det min tur vännen <3

Ha det gött! // E


Kommentarer
Postat av: Becca

Sa ju att halkan var SKITKUL :D Ses imorgon.. sedan är det RIP MegaGame UF!

2007-10-10 @ 22:40:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0