Hela veckan och lite därtill!

Fy, Emelie! Jag är ingen bra bloggare, jag vet... Förlåt! Nu har det snart gått en vecka till sedan jag sist bloggade. Jossan har som vanligt skällt på mig! Och det behövs nog för att jag ska ta mig samman och sätta mig ner vid datorn och skriva några rader. Som ni vet brukar det ju bli en hel del när jag väl tar mig tid att skriva, dock verkar jag vara sämre på att ta mig tid att skriva lite grann varje dag. Vet inte varför jag har så svårt för att blogga varje dag, det är och förblir ett mysterium. Får se hur lång den här bloggen blir...

I lördags förra veckan var ju som sagt jag och Sandra på Trappan. Effi var också där med två av sina klasskompisar, dock svek hon oss rätt snabbt! Fy, skäms Effi! Som tur var hade jag och Sandra en mycket rolig kväll på Trappan i alla fall. Sandra hade i och för sig aningen roligare än mig, men det berodde nog främst på att hon var karatefull!!! haha* Lilla Sandra, fy sjutton vilken tid det tog att gå hem i kylen med dig! Nästa gång rör du inte vinet, okej!? Klockan 09.00 dagen därpå väcktes jag av en relativt pigg men bakfull Sandra (hon sov nämligen över hos mig). "Kan vi gå upp nu?" Nej! Jag vill sova, var vad jag egentligen ville säga men eftersom jag är så snäll av mig så sa jag istället; "Ja, visst. Det kan vi väl." Senare på dagen ångrar jag mig bittert att jag gick upp så tidigt. Var as trött och höll på att somna när mamma, pappa och jag var och handlade på Maxi. Somnade som en stock så fort jag la huvudet på kudden den kvällen!

I måndags fyllde mamsen år! Grattis, gratts! Gick upp 05.30!!! För att sjunga och gratta henne, pappa åker ju till jobbet vid 06.00 så vi hade inget annat val. När pappa väckte mig var jag som en zombie, fattar fortfarande inte hur jag lyckades rimma ihop en liten ramsa till mamma så tidigt på dygnet! Glad blev hon i alla fall, och det är ju huvudsaken. När vi hade sjungit färdigt fick jag krypa tillbaka ner i min varma mjuka säng och sova vidare i några timmar innan det var dags för mig att bege mig ner till körskolan för ännu en körlektion. Senare på dagen gjorde jag om naglarna, de blev toppen fina även denna gång! Dock fick jag reda på att Marika ska sluta... Det är tråkigt, men hoppas att Christine är minst lika bra! Hann även att träffa Sassa denna fartfyllda dag. Roligt! Vi såg på film, snackade och drack milkshake, vi får se till att vi träffas oftare tycker jag! Eller vad säger du Sassa?
Stackars mamma som hade varit ensam nästa hela dagen, hade lite dåligt samvete. Det var ju trots allt hennes födelsedag. Hoppas att hon inte blev allt för ledsen...

På onsdagen var det dags för ännu en körlektion, det tar sig! Den här gången körde vi stadskörning, det gick bra även om jag själv tycker att jag måste öva på att koppla och ge mer gas, är lite snål med gasen på ettan. Måste också se till att få ner min "ballerina fot"! Det går så mycket lättare då, fattar inte varför jag gör som jag gör. I måndags körde vi landsväg, snacka om att jag var nervös! Jag vill inte gasa upp till 90! Men det gick bra, Yvonne (min körskolelärare) sa; "Jag visste att du skulle klara av det här." Det värmde lite. 
Nu har jag också ökat farten när det gäller körkortet. Dubbellektion på fredag (idag alltså) 4 lektioner nästa vecka och 2 veckan därpå. Nu gäller det!

Igår var jag och Effi nere på stan och tog oss en tur där. Själv inhandlade jag hårfärg som var mycket välbehövligt, mitt hår ser inte klokt ut förtillfället! Så nu är det dags för mig att bli en riktig brunett igen. Effi köpte en ny plattång, vill också ha! hihi* Kollade på lite saker som jag kan önska mig i födelsedags present och så, inte långt kvar nu... Mamma tjatar järnet på mig! Hittade en fin grå höst/vinerjacka på Vila som jag mycket väl kan tänka mig. Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge... Får väl se vad man får om 6 dagar.

Idag var det körskolan som gällde igen. Var faktiskt duktig den här gången och åkte ner i förväg för att göra lite teori på datorn. Gick sådär... Hem och läsa lite till och så ner nästa vecka igen! Go Emelie! Idag var det som sagt dubbellektion som stod på schemat. Enkelriktat och cirkulationsplats har jag kört idag. Fick ett motorstopp och hittade inte dragläget = panik! Yvonne sa; "Nu glömmer vi där här!" Så lätt var det att släppa det misstaget och gå vidare! Har även bokat om en del körlektioner nu, vilket bland annat ledde till en dubbellektion på min födelsedag. hehe* Jippii, men det ska nog bli roligt i alla fall. Dubbellektion på tisdagen veckan därpå också, "Vi ändrar det till en dubbellektion på tisdagen, för på torsdagen ska du köra halka!" Va!? Gaah, usch nej jag vill inte! Var min första tanke, men nu såhär i efterhand när jag har hunnit smälta det kommer det nog att gå rätt så bra. Bättre att göra det nu så att jag slipper vänta ännu längre! Så halka den 4;e oktober och teoriprov den 19;e oktober, sedan är det bara uppkörningen kvar. Yes!

Just nu sitter jag hemma hos Effi och är väl inte sådär jätte social... Men var tvungen att få blogga av mig lite grann. Får se vad som händer ikväll och imorgon också för den delen! Nu ska jag vara lite social.

Have a nice day! // E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0