Målartjam på flera håll!

Måndag och en ny vecka tar sin början. Allting känns så konstigt just nu, dagarna bara går och jag gör ingenting! När ska verkligheten återvända och när ska allting bli som det brukar vara? Det är väl som mamma säger, jag måste verkligen se till att ta tag i teorin om jag ska få det där körkortet någon gång. Becca har ju redan teori tid nästa torsdag! Känner ingen press, nae då inte alls. Faktum är väl att mamma faktiskt har rätt, usch hatar att erkänna sånt, men hon har det! Jag måste se till att plugga lite teori varje dag nu och göra lite test hemma på datorn. Har ju faktiskt klarat av B-delen på körskolans test så nu kan det bara gå framåt. Imorgon börjar allvaret! Har föresten bokat in en körlektion med Yvonne imorgon också, det är väl på tiden, människan måste väl ha trott att jag gått och dött eller något. Väldigt länge sedan jag körde om vi säger så... Fy, skäms Emelie! Men jag har faktiskt mina anledningar, tro det den som vill.

Idag har jag varit på stan med Becca och köpt två presseningar, ska ju se till att få de sista "Buff Buff" spelen gjorda nu så vi kan få vår lön någon gång. Målade i alla fall ett spel idag, weiii, bra jobbat! Fasen vad tråkigt det var! Eller vad säger du Becca? Men det är bara att bita i det sura äpplet och jobba på, räknade ut idag att vi kanske har cirka 7-8 spel kvar att tillverka. Får se hur många det blir i slutändan när vi har kollat upp och konstaterat säkert vilka som ska ha spel och inte.

Målaren har också varit hemma hos oss idag. Han hade en himla tur vill jag lova, mamma sa att han skulle komma mellan 09.00-09.30. När klockan är 09.50 syns fortfarande ingen målare till och jag skulle ju träffa Becca kl.10.00. Jag får heller inte tag i mamma på mobilen så jag bestämmer mig för att åka iväg i alla fall och precis när jag har låst upp cykeln kommer han! Snacka om tajming.
Så nu har han skrapat, spacklat och slipat i både vardagsrummet och brorsans rum. Får se hur lång tid det tar innan han är klar med allt, han ska ju både måla tak och väggar i två rum! Det blir nog bra till slut i vilket fall.

Annars har jag inte gjort så mycket idag, tagit det lugnt som vanligt, pysslat lite hemma och så... Imorgon är det som sagt körskolan som gäller, så se upp alla bilister säger jag! haha* Nu är det nog dags för mig att krypa till kojs, mamma och de vill nog också sova nu. Sitter ju vid datorn i deras sovrum eftersom vi inte har någon annanstans att ha den för tillfället. Det är så när man "renoverar" hemma.

Jossan! Du fick mig på andra tankar med ditt mess som du skickade förut idag... Är det verkligen möjligt, ska jag verkligen göra det? Hmm, tåls att tänka på. Vem vet kanske har du övertalat mig?

Tack och hej leverpastej! // E


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0