Tid

Ännu en dag har passerat i mitt för tillfället tråkiga och arbetslösa liv. Det är inte klokt vad dagarna passerar snabbt nu för tiden, jag undrar hur det kommer sig?

Om man tänker efter så är tiden ett rätt så lustigt fenomen. När man väl har mängder av den har man inte en aning om hur man ska spendera den, när man sedan har en liten mängd av den önskar man dyrt att man hade mer. Varför tar vi då inte vara på den tid vi har? Jag tänker många gånger - "ta nu vara på den här dagen, för imorgon är det för sent". Varför tar man då vara på tiden så pass sällan? Inte förrän det är för sent inser man vad man har gått miste om.


Nä, nu får jag sluta grubbla för idag. Klockan börjar bli mycket nu och det är dags för mig att krypa till sängs. Även om jag inte har ett arbete att gå till imorgon, så betyder ju inte det att jag behöver vara vaken halva natten och sova halva dagen imorgon. Nej, lite ordning och reda måste det ju vara om jag får be.


Idag var jag föresten en sväng på stan med Anna. Som vanligt sprang man runt i alla butiker och letade, frågan är efter vad? "Hittade" i alla fall ett nagellack, remover och två ansiktsmasker. Inga jätte roliga saker att spendera pengar på men alltid något. Hur som helst nu kan jag ju skämma bort mitt lilla ansikte imorgon kväll. Det får helt enkelt bli lite av en ta-hand-om-sig-själv-kväll imorgon skulle jag tro, det är ju alltid trevligt!


Åt även en super god macka på Fräcka med Anna idag, "Greken" hette den. Så himla god! Rekommenderar starkt att prova den om du inte har gjort det. Sedan får man ju räkna med att man går runt och luktar lite vitlök, men det är ju sånt man får ta. Ett tuggummi hade ju dock inte suttit fel, hehe. Tur att älsklingen inte är hemma nu, det räcker väl att jag säger vitlöksbröd och vitlökssås hos en vitlöks älskande Anna på nyår, så förstår ni nog vad jag menar. Fast himla gott var det ju!


Nu ska jag vara lite social mot Jossan i ca 10 minuter sedan är det sängen som gäller... Ciao!

"Kärleken är som en skugga - om man jagar den försvinner den.
Men om man står kvar, finns den alltid bredvid".

Kommentarer
Postat av: anna som älskar vitlök och förpestar andras andedräkter när hon bjuder på sina vitlöksrätter

ÄLSKA VITLÖK !

2008-02-05 @ 17:29:07
URL: http://kentberoende.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0