Tankar som snurrar

Då var man åter tillbaka i bergochdalbanan. Jag undrar när denna resa ska nå sin slutstation, finns en risk för att den aldrig gör det? Skrämmande tanke! Fast livet är ju fullt av upp och ned gångar så... Inte vet jag, och inte blir jag mycket klokare av att sitta och vända och vrida på saker och ting, timme efter timme. Fast visst undrar man, människan har ju en tendens att alltid vilja ta reda på orsaken till alla händelser. Vare sig det handlar om meningen med livet eller varför just jag missade bussen imorse. Vi borde kanske lugna ner oss lite grann och bara "go with the flow" så att säga. Låta bli att analysera och kalkylera varje händelse in i minsta detalj. För inte blir vi mycket klokare av det, snarare uppstressade och ångestfyllda. Helt plötsligt inser vi att det inte går att kontrollera allting och då infinner sig en viss känsla av maktlöshet som i längden leder till ångest. Ångesten i sin tur leder enbart till ett rent och skärt helvete, så jag tror nog att vi alla skulle må bättre av att sluta tänka så förbaskat mycket! Vi får helt enkelt inse att vissa saker är vi inte menade för att förstå oss på. Det svider, tro mig jag vet. Guess that's life buddy.

Det är konstigt det där - hur det alltid är så mycket enklare att säga vad man ska och inte ska göra, men när det sedan kommer till praktiken så blir det helt plötsligt genast mycket svårare. Fast jag borde verkligen försöka följa mina egna råd. Just nu är jag inne i en ångestfylld period, och jag tänker på tok för mycket! Undrar om det finns en "off" knapp? I så fall skulle det vara himla bra just nu, att bara få stänga av alla tankar för ett tag och lära sig att fokusera på det som finns nu och här. Återigen, lättare sagt än gjort.

Just nu ska jag i alla fall försöka styra undan alla tankar för en stund. Ska sätta mig framför dumburken med en god macka och något gott att dricka och glo på "Hitch" som går på trean nu. Den är himla rolig faktiskt, se den om du inte redan har gjort det och om du har det, se den igen! Väntar även spänt på att älsklingen ska ringa, snart är det fredag! Åh, hoppas att dagarna går fort nu och att helgen går i slow motion. Då är jag helnöjd! Nu är det film- och macktajm!


Kommentarer
Postat av: Becca

Nä, klart vi inte ska glömma bort att ses. Kolla upp din planering och hör av dig när du har en lucka då vi kan ses ;)

2008-01-16 @ 18:44:07
URL: http://beccaaa.blogg.se
Postat av: Jokiee

Vännen min det finns ingen offknapp men det finns en pausknapp som heter stimulering;) Och det måste vara en jävla bra en...Tro mig jag vet:) (Som vanligt kommer jag med kloka kommentarer mohaha) Har man inga dåliga stunder kan man inte uppskatta dom bra antar jag. men räcker det inte med att ha två dåliga stunder per år? Ska sluta ett avtal med gud om att jag lovar att uppskatta allt bra, så behöver jag inte lida av dåliga..P hihi:) bra va?=) kramizar:P

2008-01-16 @ 21:07:39
URL: http://jokiee.blogg.se
Postat av: Anna

Hej! Du att, jag har blivit så himla duktigt ;D bra att du också tränat :) ja dumma eme som inte kan svara på sms, vet du inte hur man gör måntro? ;) ja nästa vecka går fint, jag funderar på att gå ut, men vi får se! får höras av om det. Ha det så bra. puss o kram

2008-01-18 @ 13:39:27
URL: http://kentberoende.blogg.se
Postat av: Jokiee

Lilla gumman var håller ud hus..Har inte fått se dig på daaaagar juu och de blir väl inget i helgen heller skulle jag tro. Saknar min babbelkvarn som kan stoppa upp min kvarn några minuter;) Nästa vecka är du MIN! Bara så du vet love;)

2008-01-18 @ 22:35:09
URL: http://jokiee.blogg.se
Postat av: Jokiee

Nu har du inte bloggat på 10 dagar! Fattar du inte att jag vill läsa om ditt liv (eftersom jag knappt får en skymt av dig på msn? Vart är du? skaffat ett bättre liv än att prata med mig?:( komsiiiiii

2008-01-24 @ 23:38:38
URL: http://jokiee.blogg.se
Postat av: Anna

Hahahaha vi är så snygga där :) ska bli kul med utgång ikväll.. och du, jag håller med jossan, skriv blogg ! man vill ju läsa om ditt liv, eller ska man behöva läsa haralampos värdelösa blogg istället? ;) puss

2008-01-25 @ 12:14:03
URL: http://kentberoende.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0