Snö, snö och åter snö!

Jaha gott folk, om vi ändå hade varit medvetna om att julen skulle anlända i mars månad runt påsk istället för i december, ja då hade det kanske varit lämpligt att byta plats på de båda högtiderna. För visst känns det väl ändå fel att mysa framför Kalle Anka när gräset lyser grönt utanför, och det känns minst lika fel att leta efter påskägg i snön. Så summa summarum, nästa år firas alltså påsk den 24:e december och julafton kommer på så vis att flyttas fram en aning, låt säga en sådär tre månader.

När jag ändå är igång och klagar över den plötsliga vintern som har anlänt så kan jag även påpeka att jag fick stå och vänta på bussen i ca 20 minuter igår! Hade räknat med att den kunde vara mellan 5-10 minuter försenad på grund av ovädret, men icke sa nicke. Jag var allt annat än glad när bussen väl anlände efter 20 plågsamma minuter ute i kylan och snöblåsten. Ett bra tag efter min beräknade hemkomst från frissan kliver jag innanför dörren hemma - utsvulten, nersnöad och kall. Blä för försenade bussar och snö säger jag bara!

Det positiva med gårdagen var dock besöket hos frissan. Tog beslutet att inte gå till samma gamla vanliga, trots att hon är duktig på det hon gör, jag ville helt enkelt testa på något nytt och jag hade dessutom fått ett hett tips från mamsen. Tipset visade sig vara guld värt! Ca en timme efter det att jag satt mig i stolen inne i salongen klev jag ut genom dörren från frissan med ett leende på läpparna och med en ny läcker frilla!


Nu är det dags för mig att börja med maten, idag serveras spagetti och köttfärssås. Mums filibabba!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0