Vackert väder!

Jag måste bara hylla det underbart vackra vårvädret som har kommit på besök för andra dagen i rad nu! Man kan inte göra annat än att le och låta vårkänslorna bokstavligt talat snurra runt i kroppen. Jag blir verkligen på toppen humör när det är så här fint väder! Vem blir inte det?

Eftersom vädret är så fint så skulle jag ha tagit en promenad igår, men det blev en fördröjning till idag istället. Igår var jag ju faktiskt på Friskis och tränade för första gången på jag vet inte hur länge och dessutom tillsammans med min alltid lika trogna träningspartner Jossan! Åh, det var så himla roligt att träffa henne igen efter 2 långa månader borta i England. Nu jäklar ska det bli ändring på saker och ting vill jag lova, visst Jossan?

Har för hundrafemtioelfte gången bestämt mig för att ta tag i mitt liv och bli ett hälso-/träningsfreak. Måste verkligen se till att gå ner de där kilona som sakta men säkert har smugit sig på den senaste tiden. Jisses, glöm att jag kommer se ut som en strandad säl i sommar! Det händer bara inte, så det så. Idag är det andra dagen i mitt nya hälsosamma liv och än så länge är allting frid och fröjd, hoppas innerligt att jag lyckas härda ut. Mår skit av att se ut och känna mig såhär... Jag vet att det går, behövs bara lite jävlar anamma!

Mitt nya hälsosamma liv innebär; träning - minst tre gånger i veckan, frukt - minst två stycken per dag, inget godis - det är bannlyst från och med nu, inget fika - jag måste dra gränsen någonstans, dricka mycket vatten - helst 1 ½ liter per dag, gröt och mörkt bröd till frukost - ingen söt yougurt, dra ner på ost och mjölk intaget - ost är alldeles för fett och det är bara bra att få i sig mer vatten än för mycket mjölk eftersom det också är fetthaltigt, gå upp kl.08.00 på vardagarna - jag måste se till att få nya sovvanor, det fungerar helt enkelt inte att gå och lägga sig mitt i natten och sova bort halva dagen trots att jag är arbetslös.

Ja, det där är allt jag kommer på för stunden, får se hur jäkla bra det kommer att gå egentligen. Just nu känns det hur enkelt som helst, men efter en vecka eller så lär ångesten och suget göra sig påmint. Måste ha i åtanke att jag faktiskt har klarat detta förut, jag hade trots allt ett godis/fika/glass/snacks löfte i ett år och fyra månader och det kan jag lova att man gick ner i vikt på. Dock är det ju påsk snart, det kommer att bli en riktig utmaning. Bara man har viljan borde det gå, det återstår dock att se. Kanske kommer jag ge lite vika och låta mig äta lite godis, men det känns som jag sviker mig själv då. Jaja, det tar vi då ingen idé att gå och oroa sig för det i onödan.

Nu ska jag få ändan ur vagnen och ta mig en långpromenad runt strömmen, alltid lika härligt! Fick nyss med mig Sassa också, lite kul att ha någon att gå och prata med under tiden, och föresten så var det ett tag sedan jag träffade henne så det ska bli kul. Hoppas att du får en underbar vårdag idag! Hej svejs! 

Kommentarer
Postat av: Sassa

Tack för den trevliga pratstunden och promenaden i det fina vädret!

2008-03-04 @ 13:43:28
Postat av: Anna

Kul att du är peppad på att komma igång med ditt nyttiga liv :) så det blir alltså inget klassiskt fika på torsdag när vi ses då? aj aj aj, fast det kan nog va bra för mig med. Haha fast nu ska jag gå ner o baka kladdkaka till bror som fyller år. puss

2008-03-04 @ 15:09:45
URL: http://kentberoende.blogg.se
Postat av: Jennifer

Du måste ju se till att unna dig saker ibland! :) det är också viktigt.

2008-03-06 @ 09:04:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0